JanO2 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei, jeg har akkurat tatt ut hovedkort alle kontakter og slikt, montert det i ett annet kabinett å satt på ny cpu kjøler, jeg har fulgt alle instruksjoner om montering. Men, jeg kan starte datamaskinen, gå inn på bios, men jeg får en "Checksum error 40" Å når jeg skal starte windows så vil den bare ikke, alt av vifter, skjermkort og lignende virker, så hva er problemet, den finner harddisk å alt... Men den viser ikke den kjære windows boot skjermen. alt blir bare svart, dataen går men.. Ingen ting skjer! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei, jeg har akkurat tatt ut hovedkort alle kontakter og slikt, montert det i ett annet kabinett å satt på ny cpu kjøler, jeg har fulgt alle instruksjoner om montering. Men, jeg kan starte datamaskinen, gå inn på bios, men jeg får en "Checksum error 40" Å når jeg skal starte windows så vil den bare ikke, alt av vifter, skjermkort og lignende virker, så hva er problemet, den finner harddisk å alt... Men den viser ikke den kjære windows boot skjermen. alt blir bare svart, dataen går men.. Ingen ting skjer! Hva skal jeg gjøre? Sett i den gamle CPUen og se om den booter. Er OS innstallert? I så fall må du kanskje gå til BIOS>Boot device manager> så sette HDD til å være første boot. Forreste: Forbanna hermegris med avatar! Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 OS er innstalert, HDD er prioritert som 1 og Gammel cpu har jeg ikke! Har bare min trofaste Q6600... Skal prøve å flashe BIOS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå