Gå til innhold

Nybegynner innen speilrefleks. Skal ha kamera.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

El-price skal du ikke være redd og handle fra,dem har skjerpet seg veldig fra sin spede begynnelse.

 

Ville stikket en tur innom og prøveholdt kamera før du bestemmer deg.

 

Bildemessig tror jeg ikke du ser store forskjellen.

 

Canon har mange fine programmer som følger med spesielt DPP som du også kan bruke til ukomprimerte bilder "raw/råfiler"

Lenke til kommentar

Har selv D80, men satt en stund i samme situasjon som deg. Jeg bestemte meg rett og slett fordi Canon var alt for smått for mine hender.

 

Det du kan gjøre er å stikke på elprice og sjekke hva som passer dine hender best av D80 og 450D. Finner du ut at det er D80 så har Netshop det på lager om noen få dager :) Hvis ikke er det jo et lett valg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har lett selv en stund etter ny DSLR til meg selv og på deling med min datter. Valget falt på en EOS 1000D med 18-55 IS til 3500. Jeg vurderte også Nikon D40 (2500 med 18-55) og EOS 400D, men ingen av disse har LiveView, noe som er et must for min datter, som kun har brukt kompakt- og mobilkamera tidligere. Synes også at grepet på 1000D er mye bedre enn 400D, nesten som en 450D. Jeg vurderte også å kjøpe brukt, men veldig få "gamle" kamera har LiveView, så da ble det nytt denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...