ftbllftbll Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Så nettopp denne filmen for første gang. Ligger som nr 1 på imdb listen. Fantastisk film. Men likevel er den ikke like "kjent" som f eks gudfaren og scarface. Dette er liksom filmer som alltid blir snakket om. Frihetens regn er kanskje litt undervurdert. Alle de andre av stephen kings bøker som har blitt til filmer ligger liksom på rundt 8/10, men når ikke helt opp. Uansett så må denne Stephen King være en utrolig forfatter. The Shining, fantastisk spesiell film, the green mile, bra bra, stand by me, bra bra bra. Jeg føler liksom at "den grønne mil" er mer kjent for folk enn "frihetens regn". Dette er vel kanskje fordi den er nyere og laget mer i min moderne levetid. Dette var bare noen tanker. Hva synes folk om denne Shawshank Redemption. Rørende historie. Takk for svar Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Shawshank Redemption er kanskje litt oversett, men for de fleste med det minste snev av peiling på film er denne perlen annerkjent. Når det gjelder selve filmen er den selvfølgelig et mesterverk. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Så faktisk Shawshank redemption sist helg... hadde ikke sett den på noen år så husket nesten ingenting. Fantastisk film, en film så slår innpå deg. En film jeg tenker litt på i ettertid, helt genialt og så realistisk. Tenker på den stakkaren som satt inne i fengselet i 20 år for noe han ikke hadde gjort så bruker han en bitteliten sånn hammer som han graver seg gjennom veggen med. Og det bruker han 20 år på å gjøre. Helt klart en av mine favorittfilmer, terningkast 6 Lenke til kommentar
diversity Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 En av mine favoritter vil jeg si. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan påstå den er oversett. Den ble oversett året den kom, da den falt i skyggen av "Forrest Gump", som hadde mye mer backing i ryggen. Først når den kom på video fikk folk opp øynene for den, og den har siden vært en av verdens mest kjente filmer. I dag har den desidert flest stemmer på IMDbs top250. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Oversett og undervurdert? Heller motsatt spør du meg. Bra film, uten tvil - men tidenes beste film? Neppe. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Oversett og undervurdert? Heller motsatt spør du meg. Bra film, uten tvil - men tidenes beste film? Neppe. Seconded, thirded and fourth...ed. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan påstå den er oversett. Den ble oversett året den kom, da den falt i skyggen av "Forrest Gump", som hadde mye mer backing i ryggen. Først når den kom på video fikk folk opp øynene for den, og den har siden vært en av verdens mest kjente filmer. I dag har den desidert flest stemmer på IMDbs top250. Fordi det faktisk er ganske få i Norge som vet om filmen (av de jeg har spurt). At den har mest stemmer på IMDBs top250 syns jeg derfor er ganske rart, men er vel kanskje mer kjent i andre land. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du får spørre om de har sett Frihetens Regn da, det er det norske navnet. Fantastisk film ja, husker jeg så den to ganger på en kveld første gang jeg så den. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ja, prøvde begge navnene, men overraskende få har hørt om den og nesten ingen har sett den. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Oversett og undervurdert? Heller motsatt spør du meg. Bra film, uten tvil - men tidenes beste film? Neppe. Seconded, thirded and fourth...ed. Hekter meg på den! Lett! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Fordi det faktisk er ganske få i Norge som vet om filmen (av de jeg har spurt). At den har mest stemmer på IMDBs top250 syns jeg derfor er ganske rart, men er vel kanskje mer kjent i andre land. Da må du slutte å spørre fjols. Å kalle Frihetens Regn oversett synes jeg nesten er et hån mot alle de filmene som faktisk er det. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Einig. Og om du forklarer litt av handlinga i den vil folk med EIN gong skjøne kva film du snakker om. Og då bryt dei som regel ut: "den! den! den med Morgan Freeman!". Filmen har hatt sine runder på rikstv for å seie det på den måten. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tipper utsagnet om at den er oversett er basert på 2-3 kompiser som ikke ser forskjell på Nicolas Cage og Morgan Freeman. Jeg har ennå tilgode å møte noen som ikke har hørt om filmen. Til og med mamma har sett den, lizzom. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Shawshank Redemption var favorittfilmen min lenge för jeg visste den var kjent i det hele tatt, visste ikke om den engelske tittelen siden jeg saa den pa TV2. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Oversett og undervurdert? Heller motsatt spør du meg. Bra film, uten tvil - men tidenes beste film? Neppe. Seconded, thirded and fourth...ed. Tar frem en hvit hanske og slaper deg i trynet I challenge you to a duel!!! Pistols and dawn Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Einig. Og om du forklarer litt av handlinga i den vil folk med EIN gong skjøne kva film du snakker om. Og då bryt dei som regel ut: "den! den! den med Morgan Freeman!". Filmen har hatt sine runder på rikstv for å seie det på den måten. Det er vel "The TV2 Movie". Den og kanskje Silence of the Lambs Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Så den selv på blu-ray på fredag, og må si den er meget oppskrytt dessverre Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 You speak the truth, sir! Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 folk som ikke kan se den flotte med drama filmer kan lett holde seg langt unna og kommentere shawshank redemption, for en bedre drama film skal du lete LENGE etter og kommer du mest sansynelig ikke til og finne heller. synes nesten det beste som skjer i filmen er når de ranakser cella hans og på slutten gir de han tilbake bibelen og sier "salvation lies within" uten og vite at hammeren han graver hull i veggen med er gravd inn i boka. fantastisk øyeblikk, fantastisk film og morgan freeman glitrer i rollen som "red" "put your trust in the lord, your ass belongs to me, welcome to shawshank" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå