Gå til innhold

Ferietur til varmere strøk i påskeferien?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min (18 og 19 år) har lyst å reise vekk i påska 2009.

Ingen av oss har erfaring med det å bestille charterreiser, og ønsker derfor noen hint og tips om hvordan vi bør gå frem.

1) burde vi bestille allerede nå, eller kan det lønne seg å vente til siste liten? (er kanskje liten sannsynlighet å få tak i noen restplasser i påska?)

2) Hvor burde en reise? vi er ute etter sol og varmt vær, og et sted hvor vi kan bade og ellers drive med aktiviteter som passer ungdommer.

3) Hvor mye må vi regne med å betale for en slik reise?

4) Hvilket reiseselskap burde vi velge? er det noen som har gode/dårlige erfaringer med enkelte selskap?

På forhånd takk

Daniel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Påsken og julen er 2 korte perioder hvor veldig mange ønsker å reise samtidig. Derfor er det høyest priser og minst ledige plasser i disse periodene. Er det restplasser trenger de ikke sette prisene ned noe særlig og plassene går raskt. Så det er lite trolig det lønner seg å vente.

2. I begynnelsen av april kan det være grei lufttemperatur flere steder rundt Middelhavet, men det er ikke sikkert og vannet er kun for vikinger. Egypt og kanariøyene er standard chartermål for påsken. Egypt har varmest vann, er mest solsikkert, har utrolig snorkling/dykking, har fantastiske severdigheter som man må bruke hele dagen for å komme til, har masete selgere som angriper alle som går utenfor hotellet, har mest mas, rot og venting på flyplassen. Spania er mindre eksotisk, men har bedre uteliv.

3. Fra 4500,- for fly og hotell per person til kanariøyene og fra 5000,- til Egypt. Eller dere kan dra til andre fjernere reisemål, men det vil koste minst det dobbelte.

4 Et som er med i reisegarantifondet. Det er økende risiko for konkurse flyselskaper og da er det greit å ikke strande i utlandet.

Lenke til kommentar

Påsken for to år siden reiste vi til Thailand, og førstkommende påske reiser vi til Florida :dribble:

Sol og varme i påsken passer oss utmerket! Julen i år ble forøvrig også feiret i Thailand...var godt å stå opp på julaften, ta på seg en shorts og hoppe i havet som holdt 28 grader :)

Ang. Restplass, så tok vi en "hoppepåtur" på påsketuren til Thailand. Betalte vel noe slikt som 5000,- pr. pers for uspesifisert tur til Phuket (3 uker)....

Lenke til kommentar

Jeg har dratt til Sharm el Sheikh de to siste årene. Her får du varmt og fint vær, og det er mye man kan oppleve i Egypt. Det er heller ikke dyrt. Jeg har bestilt fra www.pyramidene.no, og der kan du bestille arrangerte utflukter også. Alt bør bestilles på forhånd; jeg fikk erfare at reiseforsikringen ikke dekket utflukter som er bestilt utenfor Norden hvis man blir syk og ikke kan dra på utflukten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...