Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl-problemer

Anbefalte innlegg

Bestilte adsl fra ngt. Skulle få ca. 19.02, har ennå ikke fått det. Først fikk jeg beskjed at jeg ikke trengte splitter. Dette fungerte ikke, fikk da beskjed om noe var galt m/linjen. Bravida kom da og sjekket linjen. Nå skulle alt være i orden, men jeg trengte splitter. Etter en del purringer til ngt, fikk jeg dette tilsendt, men det fungerer likevel ikke. Har cisco modem og isdn. Isdn fungerer selv når den er koblet via splitteren, men modemet oppnår ikke kontakt m/sentralen. Ver noen hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvlike lamper lyser på cisco'n?

Hvilket OS har du?

Hva slags nettverkshardware har du?

Utstyret skal kobles slik:

Telefonlinje->Splitter->ADSL-ruter (Cisco)->(Nettverk)->Nettverkskort(Datamaskin)

Ellers kan det være at NGT ikke har kobla linja di mot sentralen, det tok et par uker fra jeg fikk rutern til jeg var på nett :shrug:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Samme med telenor, vi fikk utstyret, men fikk ikke kontakt. Problemet var at telenor ikke hadde konfigurert linja i sentralen sin...

OBS! Pass på at nettverksskort er ikke er disablet. Det DREIT bruttern seg ut på :D

Det er også veldig viktig at splitter sitter riktig.

Har du isdn, skal ledningen inn i isdn boks gjennom splitter. Men sa de virkelig at du ikke trengte splitter??

Det må da være total idioti!!

Lenke til kommentar

Wan lnk lampa blinker, og iflg. ngt betyr det at det ikke er kontakt m/sentralen. Sentralen er også klargjort iflg. ngt. Koblingene gjennom splitter er også riktig, det har jeg sjekket gang på gang. Nettverkskortet er et accton 10/100mb, og det ser ut til å virke (har prøvd det på adsl et annet sted).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...