IHaveNoName Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har en Phenom 9950 og et MSI K9A2 platinum V2 (Bios v.1,5). Jeg har klokket CPU'en til 3Ghz (200x15), men trenger høy volt for å holde systemet stabilt. Kjører nå på 1.520 Volt på CPU'en, og stiller jeg den ned til 1.420 Volt får jeg blåskjerm rett etter oppstart. Er det noe galt, og hvordan kan jeg klokke den enda høyere uten å miste stabiliteten? PS. Kjøer CPUen med en Zalman CNPS9700. Temp idle 28 grader, load 67 (ifølge AMD overdrive) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) du bør ikke stole på de tempratur målingene gjort via software. og tdp'n på den cpu'en er 125w orginalt(tør du tenke deg hvor mye varme den faktisk lager overklokket?). jeg trur du får katastofal FAIL om du kjører prime 95 x4tråder med så høy volt og så dorlig kjøler. her er ivertfall 1 test av din cpu. han klarte 3.05ghz =) http://www.firingsquad.com/hardware/amd_ph...mance/page2.asp Endret 11. oktober 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
IHaveNoName Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg kjørte Prime 95 uten problemer. TDP'n er faktisk 140w, og jeg synes den er kjøligere under load enn min gamle Phenom 9500 med standard kjøer på 2,2 Ghz. Men er det normalt at jeg får Bluescreen når jeg stiller ned volten? Har sett andre folk som har hatt sin på 3,4 og 3,6 Ghz med mindre volt. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 vell. da har de nok bare vært mye mer heldige en deg. alle cpu'er klokker forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå