EX-adrin Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Heisann. Jeg går nå mitt 2. år som IKT lærling og ska søke meg inn på allmenpåbygg for så og søke meg inn på videre skole. Hvor jeg heller mer mot mastergrad enn bachlor. Men jeg klarer ikke helt og velge hva jeg vil studere videre. Etter som at jeg liker Nettverk og komponenter og systemer. Men jeg heller vel mest mott nettverk. Jeg har prøvd og se litt hva de forskjellige Høyskoler og universitetter har av fag. Men jeg blir ikke så klokk. så Derfor lurer jeg litt på om jeg trenger litt hjelp så om noen har personlige erfaring er om skoler som har nevnte fagfelt. Eller skoler som har former for dette fagfelte. Tenker da både på innenlands og kansje utenlands. Har selv sitt litt på NTNU, og likker det jeg hører og vet om det sossiale og læremulighetene di har. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 http://studiekatalog.hio.no/content/view/full/193 Lenke til kommentar
marnes Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 i norge er det bare informatiske linjer eller ingeniør linjer du kan studere ved universitet og høyskoler. Det vil si at det ikke er noen linjer som spesialiserer seg innen nettverk sikkerhet og systemer. Dette kan man kun ta som del fag. Derfor hvis du har lyst til å spesialisere deg innen nettverk ville jeg valgt private sertifiseringer som CCNP, MCSE osv. IT akademiet er en av disse som også tilbyr cisco sitt cnap(cisco networking academy) program også på CCNP nivå. Gått på det selv og anbefales hvis du virkelig har intresse for nettverk og infrastruktur. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ville anbefalt å starte med Cisco-sertifiseringer. Om du går "helt til toppen" kommer du til å lære alt man lærer på universitetene og litt til. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Emnet nettverk er så stort at det er mange topper å klatre. Cisco Academy sørger godt grunnlag og at du får skitne hender på veien. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Takker for endel gode svar Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Bare nevne at høyskolen i Bergen også har CNAP. Om du også ha bredden med programering etc. Men det kan hende at man ikke får tid til å bli 100% dedikert til opplegget fordi man får for liten tid pga alt det andre som foregår. Kun CNAP CCNA foreløpig, instrukttørene er enda ikke Cisco spesialister. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 For min del ble Cisco sertifiseringer en suksess uten annen erfaring fra IT i arbeidslivet. Min nye jobb omfatter et veldig stort nettverk hvor det alltid skjer noe. Går du opp på CCNP nivå innenfor Cisco vil du ha solide kunnskaper innenfor nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå