Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg hastighet på lokal nettet?

Anbefalte innlegg

Har treg hastighet på det lokale nettverket, har en D-Link Dir655 som pc nr1 er koplet til + at jeg har en Linksys WRT54G tilkoplet på denne som fungerer som switch for øyeblikket, på de pc'ene som er koplet til switchen er nettverkshastighetene i mellom de som det skal være men fra pc1 som går gjennom ruteren og swithcen til en av de andre får jeg maks 1 mb/s og dette gjelder begge veier, ved tilkopling til internett har jeg maks hastighet på alle pc'er.

Har en mistanke om en feilkoplet nettverkskabel, kan det være det som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gjort feil, hadde koplet fra venstre mot høyre: Blå, Blå/hvit, Brun/hvit, Brun, Oransje, Oransje/hvit, grønn, Grønn/hvit.

Når jeg mener fra Venstre så mener jeg sånn som på illustrasjonen her:

http://itpro.no/art/7211.html.

Det verste er jo at det er en stund siden jeg gjorde dette også, Men tidligere hadde jeg ikke såp mye bokser under tv'en heller, Nå har jeg en HTPC, en Popcorn Hour, en Dreambox,i tilegg til det har jeg en Altibox Motorola Vip1960 men den har sin egen Cat6 linje.

Lenke til kommentar
rj45-straight-568-B.gif

Du må huske at DIR-655 har Gigabit og dermed raskere porter enn WRT54G. Det vil derfor være en fordel å overføre filer med portene på førstnevnte. Det spiller ingen rolle om du bruker Cat5e eller Cat6 da begge støtter Gigabit.

Er klar over det, Linksys'en fungerer midlertidig til jeg har fått meg en Gigaswitch, har nemlig bare ett nettverksuttak ved tv'en og har 3 bokser som trenger tilkopling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...