toazty Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 fikk meg noen batman filmer her om dagen, og ser den kommer en ny en på BD om et par dager, så hvilken rekkefølge skal jeg se filmene i...? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Hvis du mener de gamle filmene som kom på tidlig 90-tallet er det vel denne rekkefølgen? - Batman - Batman Returns - Batman Forever - Batman & Robin Pluss de nye - Batman Begins - The Dark Knight Endret 11. oktober 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 har alle de filmene, utenom den nye. men hvilken rekkefølge skal jeg se dem i? er det akuratt det samme? ingen sammenheng i filmene? regner nesten med jeg skal starte på batman begins, Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg sa jo at rekkefølgen, slik jeg tror, er 1. Batman 2. Batman Returns 3. Batman Forever 4. Batman & Robin Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 joda jeg vet rekkefølgen når de er laget, men er det som i star wars serien der 4-6 var de første som ble laget så lagde dem 1-3 , da blir det jo en selvfølge å se de som ble laget først sist. så jeg lurer på om det er opplegget her også.. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg tror faktisk de ble laget i rekkefølge. Men Batman begins har ingenting med de gamle filmene å gjøre såvidt jeg vet, og skal ikke bli sett i samme sammenheng. Med "Batman begins" har de har på en måte begynt pånytt. Endret 11. oktober 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 ahh.. ok... da får jeg begynne på de eldste i kveld.. aldri sett en hel batman film før så dette skal bli morsomt.. husker jeg så lynvingen på nrk for noen år siden , noen som husker denne serien, er den å anbefale syns jeg husker at den ikke var så voldsomt.. men je var vel 4-5 år eller noe da jeg så de.. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Batman and Robin kan du ihvertfall fint holde deg unna Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Den første Batman fra 90-tallet er jo veldig bra da. Batman Forever er vel ikke så ille heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Batman og Batman Returns er bedre enn BB og Begins. (min mening selvfølgelig. Ikke fakta.) Endret 12. oktober 2008 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 De er jo preget i stor grad av hvilken tid de er laget i. Batman Begins er jo litt mørkere og "skumlere" enn Batman feks. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Batman and Robin kan du ihvertfall fint holde deg unna Den er jo stor ufrivillig underholdning, så filmen bør absolutt sjekkes ut. Ser at folk også glemmer den første Batman-filmen: her. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Batman and Robin kan du ihvertfall fint holde deg unna Den er jo stor ufrivillig underholdning, så filmen bør absolutt sjekkes ut. Ser at folk også glemmer den første Batman-filmen: her. Du òg glemmer den første Batman-filmen hvor Lynvingen var en FBI-agent http://www.imdb.com/title/tt0035665/ Endret 12. oktober 2008 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det står jo at det er en serie. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 satt meg heller ned med batman begins i går.. god film syns nå jeg.. angrer ikke på at jeg kjøpte den.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det står jo at det er en serie. Tja. Både denne, og "oppfølgeren" fra 1949 er filmer oppdelt i kapitler. Wikipedia Det er ikke så viktig hvilken filmserie man ser først. Men jeg ville sett filmene i de forskjellige filmseriene i rekkefølge. Men i mine øyne er det stort sett Nolans filmer (den nyeste serien) som er viktigst å få med seg. Burtons filmer var et riktig steg i forhold til Adam Wests batman, men de to filmene som fulgte var et skritt tilbake igjen (Schwarnold f.eks). Det som er mest verdt å få med seg fra 90-tallsserien er Nicholson som The Joker (den første filmen med andre ord). Adam Wests Batman (60-talls Batman) er verdt å få med seg fordi den er utrolig morsom. Dette klippet fra filmen (1966) forklarer nok hvorfor: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 HEH.. morsomt.. så godt at de hadde med seg Bat spray for sharks .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Litt småmuntert med navn som Pat Pending lol Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Nå som den nye fimen er kommet, hvor går denne inn i rekken? På slutten ser man jo at politimannen egentlig er robin, så denne bør vell plasseres "før" Batman and robin? Eller er det absolutt ingen sammenheng mellom disse filmene historiemessig? Hva sier tegneseriene om dette. Hvordan kom robin inn i bilder der? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Rekkefølgen er som før. - Batman - Batman Returns - Batman Forever - Batman & Robin Og den nye, totalt urelaterte filmserien - Batman Begins - The Dark Knight - The Dark Knight Rises Du må ikke se den gamle filmserien i sammenheng med den nye. De er to vidt forskjellige tolkninger av Batman-universet. Så utenom at karakterene heter det samme har de ikke noe med hverandre. Se på det som to parallelle univers. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå