firsom Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg kunne tenke meg å ha dvdene mine lagret på harddisken sånn at jeg kan se dem hvor jeg vil uten å måtte ta med alle diskene, men.. Jeg prøvde å bruke et program som heter DVD shrink, dette ser ut som et bra program og virker lovlig og sånt. Problemet er at når jeg trykker på "Backup" som det heter, så kommer det beskjed opp om at det er tomt for minne, men jeg har 32-bits windows og 4gb RAM (vet at kun 3 blir brukt) og dette skulle vel holde? Og har noen erfaringer med hvordan jeg kan få det til å funke? Er det eventuelt en annen måte jeg burde bruke? Endret 13. oktober 2008 av firsom Lenke til kommentar
chberge Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Den enkleste måten å kopiere en DVD på er å åpne dvden slik at du kan se filene, og kopiere begge mappene over til maskinen. SÅ kan du spille av hele mappen senere med for eksempel VLC (VideoLanClient) Lenke til kommentar
firsom Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jeg har allerede prøvd det, men da kom det opp melding om at innholdet er kopibeskyttet og ingenting ble overført. P.S. det er snakk om kjøpte spillefilmer her, om det ikke var klart.. Endret 12. oktober 2008 av firsom Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Har aldri hatt slike problemer med DVD Shrink selv om PC-en min har halvparten så mye minne som din. Men hvis du vil lagre DVD-ene på disk bør du kanskje satse på mer kompakte formater, som DivX, hvor du kan komprimere en tre timers film ned til beskjedne 700 megabyte med beskjedent kvalitetstap. Selv bruker jeg Fairuse Wizard, gratisversjonen, til dette:http://fairusewizard.com/lang_en/fairuse_w...ht_edition.html Lenke til kommentar
firsom Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Har aldri hatt slike problemer med DVD Shrink selv om PC-en min har halvparten så mye minne som din. Men hvis du vil lagre DVD-ene på disk bør du kanskje satse på mer kompakte formater, som DivX, hvor du kan komprimere en tre timers film ned til beskjedne 700 megabyte med beskjedent kvalitetstap. Selv bruker jeg Fairuse Wizard, gratisversjonen, til dette:http://fairusewizard.com/lang_en/fairuse_w...ht_edition.html Men bruker du Vista, fordi der gjør iallefall jeg, kanskje dette kan ha noe me det å gjøre, er det noen der ute som har noen konstruktive innspill å komme med? Endret 16. oktober 2008 av firsom Lenke til kommentar
firsom Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Kom gjerne med tips eller tanker om hvordan jeg kan få til dette, er det for eks. bare å trykke "Backup!"-knappen eller er det en annen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå