Xebeche_ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Hei Jeg fikk et problem med maksina mi for 2 dager siden. Tror det har vært en virus angrep, men ikke sikker. Hver gang jeg logget meg inn på Windows Xp fikk jeg melding om at maksinen var under angrep og den avsluttet seg selv etter 30 sekunder. Jeg rakk da ikke å få gjort noe. Da jeg restartet maskina fikk jeg følgende melding. INTERNAL HDD DISK ERROR.... Men så raskt jeg skrudde av maksina og skudde på kom jeg inn på Windows sikkerhetsmodus. Prøvde å gå inn i sikkerhetsmodus dette gikk kun uten nettverk og da var det jo håpløst med antivirusprogram.... Vel... Måtte bite i det sure eple. JEg formaterte hele Jævla C: og skulle installere windows Xp på nytt. Dette gikk veldig lang tid. opp til 4-5 timer, men når maskinen skulle restarte fikk jeg INTERNAL HDD DISK ERROR igjen. Vel jeg skrudde av LAPTOP og på igjen og vips så startet installeringen av XP. Jeg kommer inn på XP nå. Har lastet opp alle drivere jeg skal ha ifølge DELL.com. Men windows går utrolig tregt. Responstiden på tastingen er variabelt men ofte kan det gå opp til 10 sekunder før den virker. Dette forstår jeg ikke finner ikke ut av problemet. OG selvfølgelig når jeg restarter maskina får jeg ofte Internal HDD Disk error. Men da jeg skrur av og på kommer jeg alltid inn på Windows. Jeg lurer egentlig på om hardisken er FUCKED, men usikker. Kanskje minne? Håper noen kan komme med noen tips. Jeg har igjen 13 dager på garanti på Dell Laptopen da... Windows Xp er altså nyinnstallert uten mye dritprogrammer som sperrer. Håper på svar MVH Rune Endret 12. oktober 2008 av Xebeche_ Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det finnes virus som utgjør skade mot hardware i datamaskinen, altså selvom viruset slettes så har det allerede gjort fysisk skade på datamaskinen din. Jeg hadde ett virus en gang som skrudde av prosessorvifta, og det var bare flaks at jeg fant ut av det før min skjære prosessor brant opp.. Men ta en telefon til Dell du Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har du installert alle drivere igjen etter formatering, skjermdrivere osv? Ellers kan du jo lese litt i Opptimalisering av windows guiden, der er det noen triks for å gjøre windows raskere osv... Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Har du installert alle drivere igjen etter formatering, skjermdrivere osv? Ellers kan du jo lese litt i Opptimalisering av windows guiden, der er det noen triks for å gjøre windows raskere osv... Skal sjekke litt rundt vifta for jeg synes at den går tregt. Oppdatering på Skjemrkort er gjennomført. Drivere installert. Trodde det gjalt skjermkort, minne eller harddisk. Men begynner å bli mistektlig til vifta nå.. Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det er nok ikke vifta. Den virker etter at det blir 70 grader. Og den virker veldig bra ser jeg. Har lastet inn program som overvåker tempraturen osv. Maskina går bare genrelt drit tregt. Blir frustrert når man skal inn på forskjellige steder så tar det for lang tid. Feks det å trykke på start linjen tar opp til 5-10 sekunder før windows reagerer. Håper bare det er HardDisk feil siden dette går sikkert på garantien. Jeg får kontakte Dell å få dem til å sende ny harddisk til meg. noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 En vifte ville ikke i utgangspunktet ført til tregere maskin, men hvis cpuen din ligger på 70 grader er jo det ganske varmt da. Men du er helt sikker på at du har sjekket for virus og annet sjit på maskinen din? Dette er veldig ofte grunn for at maskinen begynner å bli treg. Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 En vifte ville ikke i utgangspunktet ført til tregere maskin, men hvis cpuen din ligger på 70 grader er jo det ganske varmt da. Men du er helt sikker på at du har sjekket for virus og annet sjit på maskinen din? Dette er veldig ofte grunn for at maskinen begynner å bli treg. Som jeg skrev i innledningen tror jeg at et virus i utgangspunktet startet litt av vært her. Men jeg har formatert HELE DISKEN og installert windows helt på nytt og satt inn alle drivere jeg skal ha. Da skal det ikke gå så tregt. Men jeg tror Harddisken driver og streiker nå. Har ringt DELL og kjørt en diagnose test som jeg ikke viste om så lå på boot menyen. Her kommer det mye error når den skal sjekke harddisken. Jeg har igjen 12 dager av GARANTIEN på maskina....!!! Genialt at den ryker nå for å å si det slik. Ellers har jeg ny pc på vei på bestilling fra jobb nå. En ny Dell... Får bare håpe at de leverer en ny harddisk til meg da. Ut ifra testen er jeg nesten 100% sikker på at Hardisken holder på å dø. Sitter og venter på Support telefonen ifra Dell igjen nå.. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg mente ikke at det var vifta det var noe galt med, hvis noen trodde det. Det var bare et eksempel på ett virus som ødelegger hardware. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg mente ikke at det var vifta det var noe galt med, hvis noen trodde det.Det var bare et eksempel på ett virus som ødelegger hardware. Jeg skjønte det. Ser ut som ting ordner seg nå. Det virker som det var noen feil ved hardisken. Men maskina driver og retter opp dette nå. Får bare se hvordan det går etter chkdsk har gjort seg ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå