avtrekkeren Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Dette er egentlig en ting som har irritert meg veldig lenge. Det er umulig å søke på ord som er kun 3 bokstaver. Dette gjør det helt umulig for meg å kunne søke på modellbetegnelser, som f.eks. nettopp når jeg prøvde å søke på "P5E" (Asus P5E Ws Pro). For øvrig gikk det ikke å søke på "Asus P5e Ws Pro" heller. Skjønner hensikt med at tre bokstaver ofte går igjen i irrelevante sammenhenger, men jeg må si at dette hindrer meg i å bruke søkefunksjonen, og gjør tilslutt at jeg kanskje poster masse unødige poster som allerede er besvart. edit: P5E i hovedkort-forumet gir meg følgende feilmelding: Unfortunately your search didn't return any results.Try broadening the search parameters by searching by different keywords or altering the format of your search. Remember to use the wildcard '*' to increase the number of matches. Apple* will match 'apple' and 'apples'. P5E WS PRO gir meg feil om at jeg ikke kan søke på ord med *mindre* enn tre bokstaver, selv om jeg setter disse i "". :/ Endret 11. oktober 2008 av KriFos Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis jeg er usikker på hele ordet,så bruker jeg stjerne foran eller bak eller begge deler *P5E* http://verden.abcsok.no/index.html?q=*P5E*&cs=latin1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er ingen problemer å søke på kun P5E her, får opp masse tråder. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Det er to ulike versjonar av søkemotoren her på forumet. Med denne kan du søke på ord med tre teikn, t.d. P5E. Den har begrensa valmogelegheiter, men den skal oppgraderast. Tillegg: Det er litt forskjell på dei ulike skina kva søkemotor det er linka til i menyen. I IPB Pro/IPB 2.2.0 er det den gamle, med fireteiknsbegrensinga, i t.d. Diskusjon.no-skinet er det den nye. Endret 11. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Ah - takk for oppklaringen. Jeg bruker som oftest søkefeltet som er nede til venstre i bunnen av hver kategori eller tråd, som lar meg raskt søke gjennom der jeg er. Den gir altså null resultater på P5E. Ser at den andre gir resultater. edit: prøv å søk i bunnen av denne tråden ved å bruke "search topic" - søk på "p5e" med eller uten wildcards. Jeg får i alle fall ikke opp noen poster. Endret 12. oktober 2008 av KriFos Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Merk at søkeboksen man finner nederst til venstre i hver tråd kun søker i den aktuelle tråden. Ønsker man å søke etter tråder i en eller flere kategorier må man benytte søkeverktøyene som allerede er nevnt. Men det er merkelig at "Søk i emne/search topic" ikke finner noe på "p5e" da du har nevnt ordet i tråden et par gang. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Aktuelle tråden om man er i en tråd ja, eller et aktuelt forum om man er i et forum. Bruker den ofte jeg i begge tilfeller. edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=24 - nede i venstre hjørnet - "Search Forum". Endret 12. oktober 2008 av KriFos Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Skulle akkurat til å lage en ny tråd om akkurat dette jeg også.. da jeg kom over denne.. Så ... hmm... vel... +1 (?) Jeg får heller ikke noen resultater.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Motoren vi bruker bak det nye søket kommer nok til å bli koblet opp bak de andre søkene og slik at vi i fremtiden slipper de problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg