Glenn Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei. Har en bedrift lov til å kreve fakturagebyr pr. utsendte faktura når ikke bedriften tilbyr eFaktura eller faktura pr e-post? Dette høres jo ikke lov ut i det hele tatt. Lenke til kommentar
tommber Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Reglene for forbrukerkjøp §37 Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen. Men hva som gjelder bedrifter vet jeg ikke. Mulig du finner noe i kjøpsloven. Endret 11. oktober 2008 av tommber Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ikke noe problem det, dersom dette er en del av avtalen, som tommber skriver... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Se deg om etter andre leverandører av den samme tjenesten. Fakturagebyr er bare et dårlig skjult pristillegg. Dessverre er det mange bedrifter som haier inn på dette, fordi vi forbrukere ikke sier i fra, selv om det er "en del av avtalen" aldri så mye... Selv sparte jeg rundt 2000,- i året på å gå igjennom alle forsikringene og de faste utgiftene mine, for å elliminere fakturagebyrer. Det er mange som tilbyr autogiro (en bedre løsning enn fakturagebyr, men langt dårligere enn efaktura), og du kan jo vurdere det. Ellers skal det mye til før jeg anskaffer noe som ikke har alternativer til ekstrapriser. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 I de fleste tilfellene der jeg ser det kreves gebyr tilbys det autogiro som et gratis alternativ. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Eller så kan faktura på mail være et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå