enden Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Planlegger en ny stue-PC som skal være hakket stillere enn dagens. Jeg kjører et low end nVidia-skjermkort med passiv kjøling i dag - mest for å få DVI-tilkobling ut. PC-en sliter med CPU-bruk under dekoding av x264 720p, og jeg lurer på om bytte av skjermkort vil være fornuftig i den nye PC-en, eller om oppgradering fra prescot 2.8 til en tilfeldig c2d vil være nok. Jeg regner med at et skjermkort med hardware dekoder vil være det beste alternativet for ytelse, men er det et reelt alternativ når man jobber mot en emst mulig stille PC? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) jøje. det skal holde å bare oppgradere til en bedre decoder. opgrader til siste versjon av cccp så skal ting funke bedre for deg =) min msi wind klarer ivertfall nesten 720p med siste ffdshow og klarer det uten mye problemer (helt brukbart) med core avc decoder. du kan teste core avc i 14dager gratis. edit2: det er en intel atom 1.6ghz cpu med HT i den maskina. edit3: skjermkort decoding er ofte lite effektivt på formater som er pakket i MKV Endret 11. oktober 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Da holder jeg meg til et low end vifteløst skjermkort og satser på at en c2d klarer å dekode dette skikkelig uten å gire opp vifter fullt Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 sikker på at hovedkortet ditt støtter C2D da? sjekk cpu suport hos din hovedkort produsent før du kjøper no greier. jeg har også en 1kjerne sempron @2.73ghz @512KiB cash som klarer 1080p h264 decoding med et intrigrert gf7050 grafikk kort. den klarer det faktisk ikke ordentlig i windows uansett codec, men den klarer det fint i "XBMC live" saken. nå fikk jeg faktisk lyst til å klokke den mer Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Bygger helt nytt, så ja Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå