NT84 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kjøpte en ny LCD tv hos deal.no for ca 1 måned siden. Det er en LE40A656. Det som jeg nå har lagt merke til en stund er at det oppstår en del flimmer dersom bakgrunnen i bildet er blått. Akkurat nå sitter jeg å ser på "vil du bli millionær" og opplever iblant ekstremt mye flimmer som brer seg i linjer over hele skjermen. Også under fotballkamper, der hvor reklamebannerne rundt banen er i blått, oppstår det litt flimmer. Lurer på hva dette skyldes? Noen som har samme problemet? Har prøvd med forskjellige innstillinger, men går ikke bort. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hva får du tv-signalet ditt fra? Kabel-tv, parabol? Digital kabel-tv? Bakkenett? Lenke til kommentar
NT84 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hva får du tv-signalet ditt fra? Kabel-tv, parabol? Digital kabel-tv? Bakkenett? Får signalet mitt gjennom en digital dekoder, levert fra min lokale kabel-tv leverandør. Hadde ikke noe problem med flimmer på min gamle tv. Har koblet på galvanisk skille, men det skal vel ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Nei, det hadde mest sannsynlig ingenting å si, men jeg tenkte jeg skulle eliminere en faktor rundt dårlig bildekvalitet . Jeg får flimmer i rødområdet på min LG-tv, det også på fotballkamper. Kan være noe med måten signalet bilr sendt på. Jeg ville iallefall forsøkt å få slått av 100hz-funksjon og annen bildebehandling. Lenke til kommentar
NT84 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Har prøvd å slått av 100hz funksjonen, men det ser ikke ut til å fungere... Ingen andre som har en samsung 6-serie tv? Lenke til kommentar
BrannBergen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei Sitter og ser på TV2-sporten nå, og der er ikke noe flimmer i bakgrunnen (blå bakgrunn) Har samme tv som deg, og har digital kabel tv.. Prøv disse innstillingene og se om det ordner seg. Jeg har ihvertfall ikke hatt noen dårlge erfaringer med flimmer eller annet. http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Flimmeret du ser kan være på grunn av øynene dine og ikke tv-en. Er du sensitiv for dette på 50hz crt apparater? Ser du flimmer på 75HZ datamonitorer? I så fall kan dette være forklaringen... Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har koblet min opp med xbox, så settes den automatisk til 50HZ. På 1080p så flimmrer det, men hvis jeg setter den ned til 720p da flimrer den ikke mere. Noe spessielt jeg må gjøre? Funker bra når den er koblet opp til pc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå