Gå til innhold

Unge Venstre vil legalisere Cannabis, Khat og Bordeller

Unge Venstres forslag om legalisering  

194 stemmer

1. 1. Er du for legalisering av Cannabis?

• Ja
      127
    • Nei
      53
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  2. 2. Er du for legalisering av bordeller?

• Ja
      118
    • Nei
      43
    • Vet ikke/ingen formening
      33

Anbefalte innlegg

Klarer hasjnarkisene å holde på en jobb? Selv i Norge må det vel bli problemer etterhvert........ Hadde vært gøy og sett hvordan disse brukerne lever når de har "puffed (the) magic dragon" i noen år.

Når folk har en slik holdning er det ikke rart cannabis er forbudt. :nei:

Det finnes flere folk som har "puffed (the) magic dragon" i flere år og har svært gode jobber.

Cannabis gjør deg ikke dum og lat slik mange folk liker å tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir bare mer og mer inspirert av denne debatten. Jeg skal til et fylkesstyremøte i Nordland Unge Høyre (er ikke styremedlem, bare webansvarlig og veldig god kompis med alle i styret), og trenger noen saker å ta med meg. Jeg kommer til å ta opp legalisering av sexkjøp, og jeg kommer til å legge mye vekt på legalisering av cannabis. Dette er en debatt vi trenger, folkens, og jeg skal gjøre mitt for å få den i gang!

Lenke til kommentar
Jeg blir bare mer og mer inspirert av denne debatten. Jeg skal til et fylkesstyremøte i Nordland Unge Høyre (er ikke styremedlem, bare webansvarlig og veldig god kompis med alle i styret), og trenger noen saker å ta med meg. Jeg kommer til å ta opp legalisering av sexkjøp, og jeg kommer til å legge mye vekt på legalisering av cannabis. Dette er en debatt vi trenger, folkens, og jeg skal gjøre mitt for å få den i gang!

Da burde du se denne debatten:

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/150368

Debatt mellom Arild Knutsen fra FHN og en representant fra UMN. Gikk på NRK2 i går.

Veldig mange gode poeng å hente der. Det er jo helt klart at dagens politikk ikke fungerer overhodet.

Lenke til kommentar

Nabbkaka: Fy faen så fantastisk debatt. Hun hadde jo ingenting å komme med i det hele tatt og når man fikk den saklige og meget gode informasjonen fra han i tilegg så ble hun jo bare hørende dum ut. Hun prøvde seg jo ikke engang på ordentlig motargumenter mot det han sa.

Lenke til kommentar
Hehe ja, han eide henne hardt der. De aller fleste diskusjoner jeg har sett på det temaet har vært med samme resultat :p

Nå, det er ikke alle som taler legaliseringens sak særlig overbevisende, men Arild Knutsen gjør det svært godt, dvs. ved argumenter uten for mye preg av aktivisme... Lurer på om de spurte noen politikere om å stille opp der?

Lenke til kommentar

Håper dere så på NRK1, hva Oslos politimester sa om de Narkomane utenfor Oslo Jernbanetorg, i hans oppfordring at de burde stille seg forran Stortinget.

Han sa at de ikke kom noen vei med kriminalisering via bøtelegging og at dette først og fremst er et medisinsk problem som politikerne bør få øynene opp for.

Altså er ikke dette noe som forsvinner via straff og kriminalisering, og man bør da gå ut i fra at politifolk hr en vist erfaringsgrunnlag å gå ut i fra.

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet blitt løst ved å kriminalisering så hadde de blitt løst for lenge siden. Uansett hva politiet sier. Er ikke så vanskelig å se?

Knut Storberget gjør det klinkende klart at bruk av cannabis skal være straffbart. Men han vil gjerne ha debatt om hvor mye straff og hva slags straff som bør gis.

Ikke at en slik uttalelse gir meg noen store forhåpninger. Heller mer nysgjerrig på hva slags straffer han\de tenker på evt..

Men positive er jo at det i de hele tatt får en slik oppmerksomhet som man har sett i det siste.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle 20 sidene her angående denne diskusjonen så det kan godt være dette allerede har vært nevnt. Er litt på farten nå, men fant noe interessant for dem som er interessert i dette og tenkte å dele dette med dere.

Personlig håper de legaliserer marijuana for medisinsk bruk hvis det funker slik mange sier.

Fant noen veldig interessante linker angående hemp, eller cannabis som medisinering mot kreft. Dette er nok noe mange har hørt om fra før, men poster linkene uansett. Det at THC dreper kreftceller er jo meget interresant.

Den ene mannen her forteller historien sin. Han fikk hudkreft. Det han gjør er å ekstraktet oljen fra planten og smørte oljen på magen, og det viste seg at kreften forsvant helt etter 4 dager.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7331006790306000271

http://www.youtube.com/watch?v=F1GPnlbGweM...FD6&index=0

Lenke til kommentar

Uansett om straffene bare blir dempet ned og det ikke blir avkriminalisert så er det et stort steg i riktig retning. Det vil kunne begrense skadeomfanget forbudet gir og gjøre fengsels og rettsvesenet mer effektivt på andre viktigere områder.

Og uansett så skaper dette debatt. Jeg håper at debatten blusser mer og mer opp framover, det hadde vært intresangt og sett flere virkelige debatter med kunnskapsrike personer på begge sider, for så og se de politiske partiene i Norge faktisk ta et standpunkt på dette basert på fakta og ikke hva som er politisk korrekt per i dag. Jeg tror at en ordentlig debatt ang hasj og ordentlig informasjon vil kunne ende opp med flertall på stortingen for avkriminalisering, kanskje tilogmed legalisering. Krf vil nok være mot helt klart. Andre partier er jeg mer usikre på. Frp har jo den kristne konservatismen som kanskje vil holde dem tilbake, men samtidig så er de nå kjent for å være i drøyeste laget liberal på alkoholen. Tror de kommer til å være sterkt imot eller strekke det for langt. Høyre er nok sikkert for avkriminalisering hvis de tror det kanskje fører til mindre narkomane på gaten (av litt feilie grunner men hey :p). Venstresiden er jeg usikker på. SV vil jo desverre gjerne beskytte folk i meste laget mot seg selv så de er sikkert imot. AP blir kanskje for. Men dette blir jo bare spekulasjon da. Selv om jeg vil tro det er realistisk å tro at politikken som UV fører her vil bli en del av moderpartiet om en ordentlig debatt kommer i gang.

Lenke til kommentar

å si at hun jenten ble eid i den debatten er ikke helt nyansert.

Det han sier med at bare 5% av de som røyker hasj går over til sterkere stoffer er kansje riktig, men det hun sier er mye viktigere. Nemlig at 99% av de som driver med sterkere stoffer begynte med alkohol/hasj.

Lenke til kommentar

Det han sier med at bare 5% av de som røyker hasj går over til sterkere stoffer er kansje riktig, men det hun sier er mye viktigere. Nemlig at 99% av de som driver med sterkere stoffer begynte med alkohol/hasj.

Det der blir en urettferdig vridning av statistikk.

Jeg kan tenke meg du kan finne mye som "99%" av alle som bruker sterkere stoffer har brukt.

For eksempel: (Nummer ikke tatt fra noe statistikk)

0.1% av alle som har spist brød prøver sterke narkotiske stoffer. <- Viser at brød ikke fører til bruk av slike stoffer, riktig måte å si det på.

100% av alle som bruker sterke narkotiske stoffer har spist brød. <- Gir et helt feil inntrykk.

Lenke til kommentar

Det der blir en urettferdig vridning av statistikk.

Jeg kan tenke meg du kan finne mye som "99%" av alle som bruker sterkere stoffer har brukt.

For eksempel: (Nummer ikke tatt fra noe statistikk)

0.1% av alle som har spist brød prøver sterke narkotiske stoffer. <- Viser at brød ikke fører til bruk av slike stoffer, riktig måte å si det på.

100% av alle som bruker sterke narkotiske stoffer har spist brød. <- Gir et helt feil inntrykk.

Nyansert sett, kan man si, at aluxez ble eid med dette innlegget :mrgreen:

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det. Og hadde han ikke blitt avbrutt så hadde han nok slaktet det argumentet. En sammenheng (korrelasjon) innebærer ikke et årsaksforhold. Det er langt mer sannsynlig at sammenhengen med at både hasj og tyngre narkotiske stoffer skaffes fra kriminelle miljøer er årsaken. Altså ville man ved en legalisering fått hasjrøykerne bort fra det kriminelle miljøet, og dermed forhindret rekruttering til de tyngre narkotiske stoffene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Unge Venstre: "Vi Krever"

FRP " Vi ønsker"

Snakk om og ta seg vann over hodet. Godt UV ikke har innflytelse i det hele tatt utenom å få noen ungdommer til og rive ned et par bord og brøle litt.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det. Og hadde han ikke blitt avbrutt så hadde han nok slaktet det argumentet. En sammenheng (korrelasjon) innebærer ikke et årsaksforhold. Det er langt mer sannsynlig at sammenhengen med at både hasj og tyngre narkotiske stoffer skaffes fra kriminelle miljøer er årsaken. Altså ville man ved en legalisering fått hasjrøykerne bort fra det kriminelle miljøet, og dermed forhindret rekruttering til de tyngre narkotiske stoffene.

litt utopisk holding mener jeg. liksom"ja vi bare forandrer lovverket litt så blir alt bra". Alltid lett å forsvare noe man aldri har prøvd.

Men problemet er jo at om 1% av de som prøver hasj går over til sterkere stoffer, så er det alt for mange. Sett at en fjerdedel av norges befolkning har prøvd hasj, så blir det 10 000 personer med sterke rusproblemer.

Lenke til kommentar
Men problemet er jo at om 1% av de som prøver hasj går over til sterkere stoffer, så er det alt for mange. Sett at en fjerdedel av norges befolkning har prøvd hasj, så blir det 10 000 personer med sterke rusproblemer.

Det har ikke noe å si hvis ikke grunnen til at folk prøver de sterkere stoffene er hasj.

Lenke til kommentar
litt utopisk holding mener jeg. liksom"ja vi bare forandrer lovverket litt så blir alt bra". Alltid lett å forsvare noe man aldri har prøvd.

Utopisk? Jeg følger argumentenes klare tale. Men hvis du vil dra opp hva vi har prøvd, så burde det være ganske innlysende at et forbud ikke hjelper. Det er vel idag 48% av ungdom mellomm 15 og 20 år som har prøvd det (fritt etter hukommelsen). Vi forsøkte også å forby alkohol på 30-tallet, og vi vet også at det fungerte tragisk dårlig. Forbud fungerer ikke hvis ikke folket respekterer det.

Igjen bruker du statistikk uten å vite hva det betyr. Det er ingenting som tilsier at hasj er årssaken til at man bruker sterkere stoffer. Men selv om det hadde vært det, skal vi forkaste alle forslag som kan redusere problemet med 99% fordi det ikke eliminerer det?

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Unge Venstre: "Vi Krever"

FRP " Vi ønsker"

Snakk om og ta seg vann over hodet. Godt UV ikke har innflytelse i det hele tatt utenom å få noen ungdommer til og rive ned et par bord og brøle litt.

Merkelig å sammenligne ungdomsdelen av et parti med et annet parti. Allikevel står UV som 10 ganger mer seriøse enn Frp i denne sammenligningen, som forøvrig er helt idiotisk i utgangspunktet. Hadde du egentlig noe poeng her? UV sucks, Frp rocks? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...