Gå til innhold

Unge Venstre vil legalisere Cannabis, Khat og Bordeller

Unge Venstres forslag om legalisering  

194 stemmer

1. 1. Er du for legalisering av Cannabis?

• Ja
      127
    • Nei
      53
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  2. 2. Er du for legalisering av bordeller?

• Ja
      118
    • Nei
      43
    • Vet ikke/ingen formening
      33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.google.no/search?client=firefox...Google-s%C3%B8k

Jeg har sett den rapporten som sier at hasj er 5 ganger verre enn tobakk, har sett forskning som sier det er enda verre. Jeg har og sett forskning som sier at det ikke er farlig å røyke marihuana.

Det eneste jeg sier, forskning sier både det ene og det andre.

Jeg benekter ikke at man kan få kreft av det, men at det er verre enn tobakk er jeg skeptisk til.

Tror ikke jeg er uenig med deg, utenom at du uttalte at hasj er en god del verre for lungene enn tobakk. Var det jeg svare på, men du skriver noe annet nå. :p

De forskjellige forskningsresultatene varierer vel ettersom hva de forsker på, negative effekter, positive effekter osv.. Og hvem som betaler for forskninga. En forskning utarbeidet eller støttet at en organisasjon mot cannabis vil mest sannsynlig vise flere negative sider, enn en forskning utarbeidet eller støttet av en pro cannabis organisasjon.

Uten å ha noen kilde nå, mener jeg å ha lest flere steder at cannabis er mindre skadelige for lungene enn tobakk, da det var noe forskjell i hvordan de forskjellige stoffene blir tatt opp i lungene.

Lenke til kommentar
Her er noe av det som kan skje når man røyker det i følge dere helt ufarlige stoffet hasj: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article657709.ece

Ufarlig, liksom. Voks opp..

post-65925-1226100729.jpg

Fyren kjørte bil i påvirket tilstand, hva forventer du at skal skje da? Det var ikke hasj som drepte jenten, det var idioten bak rattet.

For å være djevelens advokat her: Pga. hva hasj gjør med evnen til å vurdere risiko så vil kjøring på hasj være sikrere enn kjøring med promille, folk kjører senere. Men for all del, ingen burde kjøre på noen som helst form for beroligende (eller annet som hemmer vurderingsevnen og reaksjonsevnen) rus.

Jeg synes innlegget ligner litt for mye på dette:

Fyr drepte 10 mennesker. -> Fyren spilte videospill. -> VIDEOSPILL DREPTE 10 MENNESKER! VIDEOSPILL MÅ FORBYS!

EDIT: Oppgraderte :nei: til facepalm.jpg

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
post-132510-1226185148_thumb.png

Det der virker helt på trynet. Har sett det på wikipedia, det må da være noen flere faktorer bak diagrammet.

Jeg er for.

Flotte greier det. :thumbup:

Endring: Obama er foresten for legalisering av pot. Vi får se hva som skjer fremover.

Sist gang jeg sjekket så ville han ikke svare verken for eller mot legalisering. Han sa "rethink" og gudene vet hva det betyr.

Edit: Post 500 :new_woot:

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Her er noe av det som kan skje når man røyker det i følge dere helt ufarlige stoffet hasj: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article657709.ece

Fyren kjørte bil i påvirket tilstand, hva forventer du at skal skje da? Det var ikke hasj som drepte jenten, det var idioten bak rattet.

Jenta ble ikke drept, det står det i første avsnitt. Faktisk, så er artikkelen en av de beste argumentene jeg har sett MOT å legalisere cannabis. Trenger vi supplering til alkohol/pillerus for å ta flere liv på veiene altså?

Lenke til kommentar

Det jeg ville vise ved å referere til artikkelen er en melding til alle dere idioter som sier at "Cannabis er helt ufarlig" og "Det skader ikke omgivelsene". Det er jo åpenbart like farlig som alkohol, det skader omgivelsene og er farlig, og vi trenger virkelig ikke et tilleg til alkoholen som kan og vil føre til flere ulykker!

Lenke til kommentar
Det jeg ville vise ved å referere til artikkelen er en melding til alle dere idioter som sier at "Cannabis er helt ufarlig" og "Det skader ikke omgivelsene". Det er jo åpenbart like farlig som alkohol, det skader omgivelsene og er farlig, og vi trenger virkelig ikke et tilleg til alkoholen som kan og vil føre til flere ulykker!

Cannabis er jo langt ifra like skadelig som alkohol. Ta en kikk utenfor den lille boksen du lever i, og du vil se at virkeligheten er en helt annen.

Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan få det til at vis jeg røyker en joint, så vil det skade omgivelsene mine og slikt. Hva mener du med det? Med alkohol så blir man fort voldelig, det motsatte skjer når du røyker.

Lenke til kommentar

Jenta ble ikke drept, det står det i første avsnitt.

Strålende! Leste ikke artikkelen så nøye, fikk bare et inntrykk av at "meiet ned" betydde "drepte".

Faktisk, så er artikkelen en av de beste argumentene jeg har sett MOT å legalisere cannabis. Trenger vi supplering til alkohol/pillerus for å ta flere liv på veiene altså?

Her viser du din ignorans som du deler med alt for mange.

Den artikkelen er ikke representativ for norges befolkning i det hele tatt. Èn person kjørte over en annen, sammenlignet med alle dem som bruker hasj og ikke kjører over folk. Den er et elendig argument.

Dessuten, ingen prøver å si at hasj ikke kan føre til ulykker, men det fører til ekstremt få. Du blir beruset og får dårligere kontroll over diverse funskjoner som f. eks. reaksjonsevnen, men du er ennå klar over din tilstand. Om du så skulle finne på å sette deg ut i en bil og kjøre, så ville du kjørt sent og forsiktig (til den grad du får det til i beruset tilstand).

Du kan ikke sammenligne alkoholrus og cannabis rus. Alkoholrus gjør deg generellt sett mindre evnet til å gjøre gode avgjørelser og får deg til å overvurdere dine evner. Cannabisrus kan også senke evnen til å gjøre gode avgjørelser men den får deg ikke til å overvurdere deg selv slik som alkohol gjør. Den gjør deg også mer fredelig og ikke aggressiv slik som alkohol.

Hvis cannabis hadde erstattet, selv bare en liten del av, alkoholbruken i Norge så kan jeg tenke meg at ulykkestallet ville sunket drastisk.

DISCLAIMER: Det jeg skrev her var basert på diverse biter informasjon jeg har plukket opp fra en god del kilder. Noen av detaljene kan være litt feil, men hovedpoenget stemmer: Cannabisrus er normalt sett bedre enn alkoholrus både for deg selv og for dem rundt deg.

Folk er forskjellige og kan reagere forskjellig, dette var ment til å forklare effektene på den gjennomsnittlige brukeren av cannabis.

Lenke til kommentar
Jenta ble ikke drept, det står det i første avsnitt. Faktisk, så er artikkelen en av de beste argumentene jeg har sett MOT å legalisere cannabis. Trenger vi supplering til alkohol/pillerus for å ta flere liv på veiene altså?

Eneste det beviser er at noen mennesker er uintelligente, og bør verken ruse seg eller kjøre bil i det hele tatt... Eller er det reefer madnes som på en eller annen måte tvinger noen personer inn i ett kjøretøy?

Representerer han alle hasjrøykere siden du mener det er et bra argument mot legalisering?

Er det feil å heller bruke mer resurser "som man får" på å ta folk som kjører under påvirket tilstand istedenfor å ta alle pga enkeltsiuasjoner\individer?

Kjøre under påvirket tilstand eller å bare være påvirket er 2 forskjellige handlinger, at noen kjører når de er påvirket er ikke ett argument for å kriminalisere alle.

Hva er det med rus og evt handlinger noen gjør når de er ruset blir fremstilt som en handling, og derfor blir ett argument for å understreke at forbud er den beste løsning?

Det er så og si bare når man diskutere narkotika\rus man bruke slike situasjoner som argument siden det er en og samme handling på en eller annen måte.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Ikke bare klarer de å holde på en jobb. Enkelte jobber som advokater, jusseksperter og skriver avhandlinger og bøker som legges til grunn høyesterettsdommer.

Husker ikke tittelen på boka, men advokaten min viste meg forordet på en av de tyngre bøkene om norsk strafferett. Der sto det at forfatteren, en høyst respektert ekspert innenfor sitt område, takket cannabisen for at han i det hele tatt hadde klart å skrive den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...