Gå til innhold

Unge Venstre vil legalisere Cannabis, Khat og Bordeller

Unge Venstres forslag om legalisering  

194 stemmer

1. 1. Er du for legalisering av Cannabis?

• Ja
      127
    • Nei
      53
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  2. 2. Er du for legalisering av bordeller?

• Ja
      118
    • Nei
      43
    • Vet ikke/ingen formening
      33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er berre ein ting som kan gjere at man begynner å suge inn røyk i dagens samfunn.

Jøss. Du er så reflektert at jeg nesten har lyst til å stikke ut øynene mine. Kan ingen intelligent personer begynne å røyke? Du tror ikke det er andre ting enn intelligens som spiller inn på hvorvidt man begynner å røyke. Jeg forstår at du ikke røyker selv og ser på alle andre som gjør det som idioter, men det er virkelig ikke slik det fungerer.

Obama har røyket både marijuana og tobakk, og jeg kan vedde på at han er mer intelligent enn deg.

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/news/fullstory_69901.html

Lenke til kommentar

Det er så godt som ingen som begynner å røyke tobakk frivillig. Unntakene er hvis du har utrolig dårlig psykisk helse eller er svak og blir utsatt for gruppepress. Tobakk er ikke skadelig på omgivensene fordi man ikke blir ruset av det. Marijhuana derimot...

Når folk blir ruset blir de gal. Det er et fakta.

De fleste trafikkulykker skjer under rus, de fleste slosskamper skjer under rus, og de fleste overgrep skjer ikke overraskende også under rus.

Det som overrasker meg er at mange av dere har en så utrolig naiv holdning til dette. Hvis nok et rusmiddel ville blitt lovlig, hva tror dere ville skjedd? Ville antall ulykker og overgrep gått nedover? Tror ikke det, nei.

Jeg tviler ikke på at mange av dere hasjere her inne klarer å holde dere i skinnet etter en joint eller to, men alle klarer ikke det.

Folk som blir gal av rus, bør ikke få lett tilgang på det. Å gi folket et nytt rusmiddel vil øke antall ulykker.

Man kan heller ikke gi noen tillatelse til å hasje, og andre ikke. Derfor er det best for landet at cannabis forblir ulovlig.

Alle er ikke i stand til å drepe, men skal man likevel gjøre farlige drapsvåpen tilgjengelig for alle? Det vil bare føre til at de som faktisk dreper vil kunne gjøre det lettere.

Nei, dere vil skjønne dette når dere blir voksne ;)

Mvh Kajac, 100% motstander av alkohol, tobakk, snus og narkotika :)

Lenke til kommentar

Jassogitt: Hvis det er så selvsagt som du sier så burde det jo være enkleste saken i verden og finne ut av? Jeg kjenner både smarte og dumme folk som røyker, ser ikke noen sammenheng der.

Stifi: ALLE bukker under for peer pressure på en eller annen måte. Det er like vanlig i dag med røykepress, men det er fremdeles press på alkohol, mote, matvaner, utseendet, etc,etc.

De fleste trafikkulykker skjer under rus, de fleste slosskamper skjer under rus, og de fleste overgrep skjer ikke overraskende også under rus.

Dette er jo en hårreisende generalisering. Det er mange typer rus, og man blir ikke "gal" av de lettere narkotiske stoffene nei. Noen takler alkohol og hasj dårlig, andre takler det bra. Jeg drikker et par helger i måneden og blir aldri voldelig eller "gal". Blir livlig, positiv og munter. Og om det er fakta så burde det være lett for deg å komme med bevis.

Når det gjelder trafikkulykker og slosskamper så stemmer det at rus ofte er involvert, da som regel alkohol. Har aldri hørt om en slosskamp mellom noen som er ruset på hasj. Tanken er passelig absurd.

Det som overrasker meg er at mange av dere har en så utrolig naiv holdning til dette. Hvis nok et rusmiddel ville blitt lovlig, hva tror dere ville skjedd? Ville antall ulykker og overgrep gått nedover? Tror ikke det, nei.

Jeg tviler ikke på at mange av dere hasjere her inne klarer å holde dere i skinnet etter en joint eller to, men alle klarer ikke det.

Folk som blir gal av rus, bør ikke få lett tilgang på det. Å gi folket et nytt rusmiddel vil øke antall ulykker.

Man kan heller ikke gi noen tillatelse til å hasje, og andre ikke. Derfor er det best for landet at cannabis forblir ulovlig.

Hvis du leser litt i tråden her oppdager du at det flere plasser er gitt bevis for at en liberalisering av ruslovene fører til mindre bruk (spesielt blant unge), mindre ulykker og mindre helseproblemer. For ikke å nevne mindre kriminalitet.

Alle er ikke i stand til å drepe, men skal man likevel gjøre farlige drapsvåpen tilgjengelig for alle? Det vil bare føre til at de som faktisk dreper vil kunne gjøre det lettere.

Farlige drapsvåpen er da tilgjengelig for alle? Skytevåpen kan hvem som helst få tak i, kniver kan være drapsvåpen.. jeg har selv 4 sverd på veggen i stua, osv.

Om skytevåpen derimot hadde blitt gjort helt ulovlig hadde det alikavel vært masse folk som ville få tak i det fordi det svarte markedet ville blomstret opp.

Lenke til kommentar
Det er så godt som ingen som begynner å røyke tobakk frivillig. Unntakene er hvis du har utrolig dårlig psykisk helse eller er svak og blir utsatt for gruppepress. Tobakk er ikke skadelig på omgivensene fordi man ikke blir ruset av det. Marijhuana derimot...

Det er en stimulant, avslappende, humørøkende og en del mer. Det er derfor mange grunner til å begynne å røyke, men også svært mange mot å begynne å røyke. Jeg synes de negative sidene er for store, men andre kan synes noe annet.

Er det reefer maddness du tar dine såkalte fakta fra?

Alkohol rus != cannabis rus. En full person kan bli aggressiv og overvurdere sine egne evner (som kjøring). En som er høy på cannabis vil være fullt klar over sine begrensinger og vil kjøre svært sent og forsiktig, om personen i det hele tatt tør sette seg i en bil. Cannabis gjør deg ikke aggressiv, men avslappet.

Hvis folk byttet ut alkohol med cannabis eller hasj, ja! Som jeg sa, cannabis rus er ikke det samme som alkohol rus. Du blir ikke aggressiv og dum av cannabis.

Best for landet? Alle sammen! Kajac fra diskusjon.no vet hva som er best for hele norges befolkning! Få han inn i stortinget umiddelbart!

Jeg skal si deg hva jeg synes er best for landet. Frihet til å gjøre egne valg, så lenge de bare direkte påvirker personen selv. På den måten vil flest mulig få det som de vil, i stedet for at en liten gruppe skal bestemme over livet til alle.

Jeg vil ikke gjøre dette til en våpendebatt, men må bare svare på det der. Hva får deg, som kaller andre naive, til å tro at en person som har tenkt å begå den verste forbrytelsen som finnes til å bry seg om en liten ussel våpenlov? Slike lover påvirker ikke kriminelle, bare spør noen av dem. De påvirker bare dem som faktisk følger loven, altså ofrene.

Hvis voksen betyr å miste alle former for individuell tenkeevne så la meg aldri vokse opp. Jeg vil ikke bli en drone som bare adlyder.

Er 19 hvis noen lurer, det jeg skrev der var metaforisk ment.

Mvh Kajac, 100% motstander av alkohol, tobakk, snus og narkotika :)

100% motstander av noe du ikke forstår, gratulerer!

Lenke til kommentar
Tobakk er ikke skadelig på omgivensene fordi man ikke blir ruset av det. Marijhuana derimot...
Så på hvilken måte skader marihuana omgivelsene, i motsetning til tobakk?

På cannabis? Tviler. Derimot er det tyngre stoffer, blant annet alkohol som gjør folk gale og ukontrollert

Angående slåsskamper, så skjer det nok lik null slåsskamper blant folk som er rusa på cannabis. Man blir sløv! Når du er sløv, tenker du da "nå skal jeg banke folk"?

Det som overrasker meg er at mange av dere har en så utrolig naiv holdning til dette
Det overrasker meg at mange her av dere går ut mot dette uten å vite NOE av hva dere prater om

Holde seg i skinnet med å ta den tre jointen eller gå på hardere stoffer?

Folk som blir gal av rus, bør ikke få lett tilgang på det
Spar heller til din bekjempelse mot alkohol

..Og din kamp mot kniver i norske hjem

Nei, du vil skjønne dette når du lærer litt mer om stoffet. Regner med at jeg er mer voksen enn deg allerede Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Hva gjør vi med alkoholproblemet i Norge? Dette er høyaktuelt i forbindelse med Blå Kors' TV-aksjon i dag. Rusmisbruk går utover 120 000 barn i følge dem. Nei-sierne i denne debatten antyder at det ikke er mulig å minske et rusproblem når et stoff er lovlig. Jeg tror det er mulig å endre kulturen nærmere ansvarlighet og rusfrie soner, som Blå Kors foreslår. Holdninger og atferd rundt rus må endres, men kriminalisering er ikke svaret.

Lenke til kommentar
Cannabis ER narkotika

Slår man opp på narkotika så får man opp at det er en fellesbetegnelse på narkotiske stoffer. Slår man opp på narkotisk så få man dette:

narkotisk narko'tisk a2 bedøvende, smertestillende, stimulerende et n- middel, stoff

Det er en veldig vag beskrivelse, men du har rett, det er narkotika per definisjon. Men jeg synes det er synd du er i mot all narkotika. Regner med du ikke drikker alkohol eller kaffe, eller tar noen som helst form for smertestillende midler noen gang siden du er så i mot det.

Lenke til kommentar
Ikke i mine øyne. I mine øyne er det en plante.

I mine øyne er ikke kokain narkotika fordi kokabusken er en plante. :hmm:

Cannabis er narkotika, men det endrer ikke det faktum at det er en svært sikker form for narkotika. Å forby noe bare fordi det er narkotika er for idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...