No14 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Vet ikke om dette er riktig sted å poste men prøver her. Vurderer å bytte jobb, men lurer på hva som er lurt med tanke på lønn og bonus. Jeg har vært på intervju og lønna i den bedriften har begynnerlønn på 6000 mindre i mnd enn det jeg har nå. Men de har en bonusordning der snittet ligger på ca. 6500 i mnd. Hvis jeg klarer å få en grei bonus blir begynnerlønna omtrent det jeg har nå, i begynnerlønn. I firmaet jeg jobber for er jeg på toppen av lønnsstigen(går på tariff). Lurer da på om det er lurt å si ja til såpass liten grunnlønn og satse på at jeg får greit med bonus hver mnd? Noen synspunkter? Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Om du har råd til å evt. måtte gå ned i lønn, så går det vel helt fint. Gulroten er jo enda bedre lønn. Men om du trives godt på den jobben du har nå, så ser jeg egentlig ingen grunn til å bytte jobb. Penger er ikke alt. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har egentlig ikke råd til å gå ned i lønn. Men en annen ting er arbeidstiden som er mye bedre enn den jeg har nå. Får mer fritid, som teller mer enn lønn, bare jeg har nok til utgifter. Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Da har du vel egentlig svart på ditt eget spørsmål. Altså at du vil bytte jobb, da du får mer fritid. Eneste punktet som kan være bekymringsverdig er jo om du IKKE får så mye i bonus at du har nok penger. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Nettopp! Skal jeg ta den sjansen tro? Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis det er å klarte på lønnsstigen du ønsker så hjelper det ofte å være ansatt i et større firma. De har ofte lettere for å rekrutere internt til høyere stillinger. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis det er å klarte på lønnsstigen du ønsker så hjelper det ofte å være ansatt i et større firma. De har ofte lettere for å rekrutere internt til høyere stillinger. Godt poeng! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå