Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ting å gjøre alene på lørdagskvelden

Gjest Guest_Allan_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Allan_*

Jeg trenger å gjøre noe, men vet ikke hva. Dette vil sikkert virke som et sinnsvakt merkelig spørsmåk, men finnes det ting å gjøre alene for venneløse folk på kveldstid i Oslo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Allan_*

Jeg har ikke noen enorme problemer med å være alene. Greid det fint i årevis, men det kan bli for mye av det, spes i helgene. Tror ikke det er kjempesunt å være helt alene, hele tiden. Jeg vil heller ikke være alene hele tiden.

Jeg har ikke kjemeproblemer med å fungere sosialt heller, ikke angst eller noe sånt. Derimot blir man litt "sær" av å være så mye alene. Jeg er muligens ikke verdens mest interessante person. Bare tenk på det. Hvor mye snakker du om det du har gjort sammen med andre? De færreste (gode) samtaler handler bare om været eller hva som var på TV i går kveld.

Jeg ville trengt en del sosial interaksjon, for i det hele tatt å være klar for sosial interaksjon!

Derfor trenger jeg noe nytt å avlede tankene med i helgene. Det å spille pc er så lite oppslukende, at tankene vandrer. Det samme med TV, og boklesing er jeg ikke alltid like motivert for. Noen kurs som holdes på lørdagskveldene? I løpet av moderne historie, på tross av tvs eksistens, så må det ha vært mange folk alene som tenkte at kjedelige frikvelder må fylles opp med alternativ aktivitet. Hva gjorde moderne mennesker, som var lei av tv og boklesing, før internett kom?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Allan_*
Haha PUA-treff på Møller høres ut som midt i blinken for trådstarter :D

Jeg vet faktisk hva PUA er, har lest noe av det som er skrevet her mang en kjedsommelig kveld alene, samt en del annen litteratur om emnet, f.eks the game. Tror heller ikke jeg ville skilt meg veldig ut i den gjengen. Et godt forslag sikkert, men andre ting må også finnes?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Allan_*
Folk ventet med å flytte hjemmenifra til de giftet seg.

Mine tips:

Dra på kino

Gå en tur

Lag mat

Gjør noe med rommet/huset ditt

De tingene har jeg allerede tenkt på, og gjort de.

Det burde blitt skrevet en bok om dette. En slags håndbok. Tittelen burde blitt: Hva gjør du som enslig mann når ikke en eneste helgekveld noensinne er fyllt opp av sosial aktivitet?

Det er rart, men har ikke en eneste person gjennom historien gjort noe annet alene på en helgekveld bortsett fra å se på tv, bruke pc, se på kino, lage mat, gå tur eller lese bøker, og samtidig hatt en jævlig fin kveld?

Lenke til kommentar
Møllers er overvurdert.

Du har en lang kveld foran deg.

1076929867.49.jpg

:rofl:

Er det noen aktivitet eller du du interesserer deg for? Hvis du har lyst til å lære deg en sport (trenger for all del ikke være lagsport) kommer du ihvertfall i kontakt med likesinnede!

Lenke til kommentar
Jeg er muligens ikke verdens mest interessante person. Bare tenk på det. Hvor mye snakker du om det du har gjort sammen med andre?

Tullball, du er en interessant og knakanes kjekk kar.

Jeg har faktisk alenekveld jeg også. Faktisk litt deilig! Uansett, jeg har da både gjort en del skolearbeid, rydda rommet, mekka meg en skikkelig lørdagsmiddag, sett en film og sitti på toa'n i en halvtime.

Hvis du ikke er så hypp på å være alene, er det jo ikke værre enn å stikke ned på en brun pub, ta seg ei pils og snakke litt med folk. Bare ta litt initiativ!

Lenke til kommentar
Haha PUA-treff på Møller høres ut som midt i blinken for trådstarter :D

hehe. PUA-treff der ja. I rest my case.

edit: men for ikke å dra tråden off topic:

kino, spill, innviter over en kompis/innviter deg selv over, les, dra på byen (finnes de som drar på byen alene også for å ha større frihet), chat ++

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Jeg trenger å gjøre noe, men vet ikke hva. Dette vil sikkert virke som et sinnsvakt merkelig spørsmåk, men finnes det ting å gjøre alene for venneløse folk på kveldstid i Oslo?

Spille PC, se på anime, lese manga, se på TV? Er mye å gjøre, bruk fantasien.

Lenke til kommentar

Bli med på en aktivitet som ikke krever 100% deltagelse hver lørdag eller hva det nå er. Et sted hvor du får utløp for ditt sosiale behov men samtidig får beholde friheten du er vandt til å ha når du er med deg selv. Evt kan du jo jobbe frivillig et sted med spennende mennesker?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_morten21

Skulle Qnske jeg kunne faa vaere litt alene i ukedager og helger.

Jeg faar aldri gjort lekser, Qvd til prQver osv for jeg er alltid ute med folk, aka skolen gaar til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...