Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterer til jul.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De karakterene du får til jul(semester 1) er de karakterene du søker med når du søker inn på ny skole. Men avgjørelsen blir ikke tatt før karakterene fra semester 2 kommer inn rett før sommmerferien ;)

 

Så det betyr at jeg må bare jobbe som helsikken nå frem til jul siden det er de karakterene de sender inn? Julekarakterene blir slått sammen med sommerkarakterene?

Lenke til kommentar

Du jobber så godt som du selv kan frem til jul ;) Men så kommer det jo litt ann på hva du menner er et dårligt snitt. hvordan ligger du ann ? mest 2ere? eller 3ere?

De blir ikke slått sammen. Men når du får karakterArket til sommeren så er den delt inn i 2deler. 1 kolone for semester/termin1 og en kolone for semester/termin2

Men orden og opførsells karakteren blir ikke bedre til sommer, vis de var dårlige til jul.

Men vanlige fag karakterer kan du forbedre ;)

Å det kan gi positivt inntrykk av deg vis du har forbedret deg fra semester1 til semester2.

 

Håpper du ble litt klokkere av det? ;)

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
Du jobber så godt som du selv kan frem til jul ;) Men så kommer det jo litt ann på hva du menner er et dårligt snitt. hvordan ligger du ann ? mest 2ere? eller 3ere?

De blir ikke slått sammen. Men når du får karakterArket til sommeren så er den delt inn i 2deler. 1 kolone for semester/termin1 og en kolone for semester/termin2

Men orden og opførsells karakteren blir ikke bedre til sommer, vis de var dårlige til jul.

Men vanlige fag karakterer kan du forbedre ;)

Å det kan gi positivt inntrykk av deg vis du har forbedret deg fra semester1 til semester2.

 

Håpper du ble litt klokkere av det? ;)

 

Har alltid hatt 4 og 5'ere med nå har jeg hatt to 3'ere og begynner å bli litt bekymret :p Er trossalt ikke lenge til jul :p

 

Julekarakterene blir altså sendt inn til inntakskontoret hvor de skal avgjøre om jeg kommer inn på skolen.

 

Mens sommerkarakterene gjør at julekarakterene kan gå går opp eller ned?

 

Har jeg forstått det rett da?

Lenke til kommentar

Vis du har hatt to 3ere så tror jeg ikke du har mye og beskymre deg over. ;) Kommer jo ann på hva du vil studere videre neste år.

 

Det jeg mener at du har muligheter til og forbedre julekarakterene dine til sommeren. Men du vil fortsatt ha julekarakterene som du fikk på vitnemålet som du får fra skolen om sommeren;)

Lenke til kommentar

EX-adrin: "Om du har dårlig orden/atferd til jul, kan du ikke forbedre denne til sommeren". Ehh, såklart du kan det??? :dontgetit:

 

Og på karakterarket står vel en kolonne med førstetermin og en kolonne med gjeldende karakterer for hele året.

 

Sikker på at man søker med karakterene man får til jul? Jeg var nemlig overbevist om at det var siste terminen (og da gjeldende for hele året) som var karakterene man søker med.

 

DSG: Uansett hva som er riktig, er det best at du jobber på og får greie karakterer til jul (snitt på over 4). På denne måten er du bedre forberedt til tentamener neste vår :)

Lenke til kommentar

du kan ikke forbedre orden og oppførsel til sommeren vis du hadde dårligt til jul. Det er pga at at de føller deg hele åre og ikke terminvis sånt som karakterene fra fag. ;)

 

Du søker i første omgang med karakterene fra jul som jeg sa. Åsså blir 2.tarmins karakterene satt som hovedgrunn når dem kommer.

Det har noe med at når du søkker i februar/mars så har du ikke standpunkt enda. Men standpunkt karakterene blir sendt når de har blitt satt til sommeren.

 

Jeg kan jo ta et eksempel her: " si at på intakskontoret i et fylke skal ta seg av og plassere ca 80 000 elever før første inntak. Da må de ha et grunnlag på forhånd. De kan ikke vente til juni for og få standpunkt karakterene. for i juli så er første inntak gjort og rundt 70 000 er komt inn på sitt ønske. så fra skole slutt til første inntak så er det rundt 30dager. "

 

Det er fiktive tall jeg har brukt. Å det kan jo væra at jeg har tullet litt vel mye. Men det er sånt jeg har blitt forklart opp gjennom årene fra både rådgivere og lærere, at det er sånt det virker. Men det kan jo selvsagt være forskjell fra fylke til fylke, det kan jeg ikke se bortifra da.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har hatt en litt kjip start på VG1 og jeg lurer på om karakterene til jul teller? Da tenker jeg ltt på de fagene som man avslutter i VG1.

 

Noen som vet om man "begynner fra starten" etter jul?

 

Siden du går i VG1 har du jo på en måte skole plass så trenger vel ikke å søke deg inn.

 

Men som lærerene mine har sakt, så teller karakterene til jul, men dem legger mest vekt på karakterene etter jul. For dem vet at det kanskje tar litt tid å sette seg inn i fagene og sann. Så er ikke krise om du får litt dårligere karakterer nå, vis du viser etter jul at du kan får bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...