magirus78 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har et problem med den bærbare pc-en til min far. Jeg får bare IE til å virke som nettleser. Ingen av de andre nettleserene jeg har lastet ned, virker. Er internett fra candal digital min far har. Jeg har koblet opp en dlink trådløs ruter som det en bærbar pc på pluss en stasjonær pc. Den stasjonære pc-en virker imidlertid helt ok med de nettleserene jeg har prøvd med den, så problemet ligger i den bærbare pc-en. Jeg har i tilegg problemer med at når programmer min far bruker krever oppdateringer fra nettet ikke klarer dette ordentlig da oppdateringene ofte krever valideringer fra nettet. Jeg får bare medling om at det ikke eksisterer internett-tilkobling. Dette er rart da internett explorer virker og er på nett . Dette med oppdateringene svikter også på den stasjonære pc-en. Men internett funker som sagt på denne som det skal. har noen peiling på hva dette kan være? Trond Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du kan først prøve å fikse tilkoblingen i windows. Kjør kommandoen netsh winsock reset i dosvindu (CMD). Deretter kan du prøve å resette routeren (trykk inn en pennespiss i hullet bak på routeren til lampene blinker. Til slutt kan du prøve å slå av softwarebrannmurene. Fungerer ikke dette så list ipadresse, gateway og DNS på begge maskinene (ipconfig /all ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå