Gjest Guest_thomas_* Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei,, Hadde en opplevelse en tid tilbake der jeg drakk så mye at jeg slokna helt og ble skikkelig fyllesyk dagen etterpå og hadde promille til langt utpå neste dag. Da drakk jeg masse øl og noe annet jeg ikke husker hva er. Det var ikke så mange ganger før der jeg hadde drukket noe særlig (aldri vært skikkelig full før). Siden da har jeg hatt en slags "allergi" mot alt som inneholder alkohol siden da. Prøvde nettopp en slurk med Carlsberg malt og ble kvalm allerede ved lukten av det og mye kvalmere ved smaken av første slurk. Følte tilsvarende ved rød og hvitvin. Har drukket en halvliter Cider siden da og da følte jeg ikke meg noe uvel. Hva kan dette ha seg av? Har kroppen utviklet seg en slags sperre mot øl og lignende siden den episoden for ca 2 år siden? Tror ikke jeg kan venne meg til å drikke øl igjen, blir altfor kvalm med en gang at det bare er skikkelig ubehagelig og ikke noe kos. Er nok slutten på min ølkarriere , blir nok Cider heretter hvis det viser seg å gå (lenge sia jeg prøvde). Lenke til kommentar
vikingsindre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 du er ikke tilfeldig vis 14 år? tviler på at du er alergisk, men er ganske sikker på at du ikke liker øl bare. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Noen liker ikke øl, andre liker det. Personelig har jeg aldri likt øl og aldri vært noe til dranker heller. Fant ut i sommer at alkohol får bare ha det så godt, trenger ikke slikt for å slappe av og slå meg løs med vennene mine, så jeg har kuttet ut alkohol all together. Tror nok ikke det er en allergi men en psykologisk sperre som gjør at du assosierer øl, smak og lukt, med en ubehagelig hendelse og derfor ikke fordrar smaken eller lukten på det. Du trenger forøvrig ikke alkohol for å ha det morsomt. Lenke til kommentar
vikingsindre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Dog, det hjelper ofte!!! Lenke til kommentar
lamial Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hihi. Jeg var på skikkelig tyrkerfylla en gang, og ble så syk av det at jeg trodde jeg skulle dø. Etter det har jeg ikke klart å være i nærheten av tyrker, synet og lukta er helt forferdelig. Klarer ikke å se en uåpnet flaske engang. Det er sikkert noe sånt som har skjedd deg også Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kjenner igjen dette ja. Er nok som de andre sier, og ikke noe allergi. Prøver forsiktig å venne meg på øl og føler det går bedre og bedre kanskje, selv om det nok er langt igjen. ^^ Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er nok bare psykisk og avsmaken, det er ikkje noko uvanelig akkurat. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Læreren min fortalte om en av vennene hennes sin sønn som var alergisk for alkohol og døde på en fjortis fest, etter bare og ha drukket en boks med øl. Så tror ikke du er allergisk. Trakk meg også temmelig full på øl engang, etter det har øl vært ganske kvalm. Men vis jeg bare lukter på Gin, kaster jeg opp *dårlige minner* Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har og det samme problemet som deg. Til meg er/var det øl og cider, men begynner å venne meg på øl igjen. Gi det litt mer tid, og på hver fest småsmaker du på ølen til kompisen din eller noe. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Turborg. *hurr* Dahls. Konge!! Lenke til kommentar
Gjest Guest_thomas_* Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Okay, takker for svar, ser at jeg ikke er den eneste som har opplevd dette . Får prøve å venne meg til øl sakte men sikkert igjen, imellomtiden så blir det moderat fyll på andre ting. Btw, vikingsindre, jeg er 18 år, høres jeg ut som en 14 åring? Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Btw, vikingsindre, jeg er 18 år, høres jeg ut som en 14 åring? Ikke nødvendigvis, men det er å forvente at en 18-åring tåler mer alkohol enn en som er 14. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Dette har da ikke no med hvor mye alkohol han tåler. Du kan spise 3 150g hamburgere uten å spy, men alikevel bli helt ødelagt av 2 rosiner, hvis du ikke liker det Endret 18. oktober 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du høres vel mer ut som du er 14 enn 18 hvis du sier du ble dårlig av alkohol da. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Høres ikke ut som en fjortenåring nei. Ikke om en fjortenåring hadde turt å tilstå an han ikke likte alkohol. Høres mer ut som en attenåring, synes jeg. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Høres ikke ut som en fjortenåring nei. Ikke om en fjortenåring hadde turt å tilstå an han ikke likte alkohol. Høres mer ut som en attenåring, synes jeg. Jeg kan tilså at jeg ikke drikker alkohol, jeg. Men så er jeg ikke 14 lenger heller... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Faren min som er 50 liker ikke øl, og jeg forstår han egentlig, det er ikke godt. Han foretrekker heller ett glass ordentlig konjakk, og der er jeg enig med ham. ...Og jeg er under 18. Myth Busted? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Haha! Been there... Min første fylletur var med Battery og blanning av hjemmebrent og annet sprit. Tok meg _mange_ år før jeg drakk sprit igjen. Den dag drikker jeg forekspel ikke Gin&Tonic da dette smaker altfor mye sprit for min smak. Er nå 8 år siden jeg ble henten av pappa som 13-åring Birger Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Faren min som er 50 liker ikke øl, og jeg forstår han egentlig, det er ikke godt. Han foretrekker heller ett glass ordentlig konjakk, og der er jeg enig med ham. ...Og jeg er under 18. Myth Busted? Jeg liker ikke den Bitre smaken i ØL. Liker man ikke TURBORG er DHALS en fantastisk ØL. Konjakk, beilis er sorten for meg. Men har ikke tatt meg råd enda og kjøpe det på polet... Kanskje til neste helg... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jack Daniels & Cola anbefales. Med masse isbiter. Deiligste drinken. Bland ca 1 del JD til 4-5 deler Cola. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå