Gå til innhold

Første regning fra Onecall

Anbefalte innlegg

Jeg byttet nylig til OneCall fra Chess (ChessTouch abb). Mine regninger hos Chess lå stort sett på rundt 200-400kr/mnd (da med friends, forsikring og telefonsvarer inkludert, dette er ekstratjenester for rundt 100kr/mnd).

Regnet med at regningene mine kom til å bli billigere med OneCall, men min første regning er nå på 348,15kr. Og da synes jeg ikke at jeg har brukt telefonen mye engang! 8MB i datatrafikk er alt jeg vet, en får jo ikke no oversiktelig forbrukslogg fra OneCall (som jeg fikk med Chess).

Med mitt bruk så tror jeg at jeg kommer bedre ut av det med Chess Premium + friends (en del av vennene mine har Chess). 6kr/MB hos Chess er omtrent det samme som OneCall. 29kr/sms hos Chess er en god del billigere. Jeg sender nok en 200-300 SMS i måneden, og ringer rundt tre-fire timer fordelt på mange korte samtaler.

Hva tror folket at er mest økonomisk for min del? Kundeservicen og MinSide funksjonen til Chess er jo overlegen OneCall på alle områder også, og jeg slipper roamingen fram og tilbake mellom NWN og Telenor.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlign regningen fra Chess og den fra OneCall. Be om spesifisert faktura. Så får du jo sett hva som gjør prisforskjellen. Personlig var jeg meget fornøyd med OneCall.

Det med roamingen kan enkelt løses ved å sette låse mobilen til Telenor.

Men roamingen bør ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Jeg byttet nylig til OneCall fra Chess (ChessTouch abb). Mine regninger hos Chess lå stort sett på rundt 200-400kr/mnd (da med friends, forsikring og telefonsvarer inkludert, dette er ekstratjenester for rundt 100kr/mnd).

Regnet med at regningene mine kom til å bli billigere med OneCall, men min første regning er nå på 348,15kr. Og da synes jeg ikke at jeg har brukt telefonen mye engang! 8MB i datatrafikk er alt jeg vet, en får jo ikke no oversiktelig forbrukslogg fra OneCall (som jeg fikk med Chess).

Med mitt bruk så tror jeg at jeg kommer bedre ut av det med Chess Premium + friends (en del av vennene mine har Chess). 6kr/MB hos Chess er omtrent det samme som OneCall. 29kr/sms hos Chess er en god del billigere. Jeg sender nok en 200-300 SMS i måneden, og ringer rundt tre-fire timer fordelt på mange korte samtaler.

Hva tror folket at er mest økonomisk for min del? Kundeservicen og MinSide funksjonen til Chess er jo overlegen OneCall på alle områder også, og jeg slipper roamingen fram og tilbake mellom NWN og Telenor.

Du må jo minst jobbe i Chess for å komme med denne svada tråden. Punch inn forbruket ditt på telepriser.no og så ser du jo bare der hva de forskjellige ville kommet på. Da kan det etterprøves av andre fremfor denne synsingen.

Lenke til kommentar
Du må jo minst jobbe i Chess for å komme med denne svada tråden. Punch inn forbruket ditt på telepriser.no og så ser du jo bare der hva de forskjellige ville kommet på. Da kan det etterprøves av andre fremfor denne synsingen.

Jeg jobbe i Chess? Nei, tror ikke det :) Sist jeg jobbet i telecom bransjen var i 2001 for NetCom på pirsenteret i Trondheim.

Jeg vet at OneCall kommer billigere ut på Telepriser, men du må huske på hva jeg skrev. Jeg har mange venner som har Chess, og med Chess Friends (40kr/mnd) så oppnår jeg som sagt billigere priser (og det var med Chess Touch abb som var betydelig dyrere i bruk enn Premium). Jeg har veldig mange korte samtaler, og med 1øre/sek fakturering så vinner jeg på det... OneCall har jo oppstartsgebyr for sine gratis ringeminutter nå også.

Sånn sett så synes jeg Chess var like billig som OneCall. Kanskje til og med billigere hvis jeg kun ringte mye til venna av meg som hadde Chess. Merker også at jeg brukte MMS mye mer før når jeg hadde Chess Friends.

Poenget mitt var at jeg var skuffet over OneCall, fordi jeg trodde selv at jeg kom til å spare på å bytte til dem, noe som ikke viste seg å være en realitet med tanke på mitt forbruk og mine venners abbonnemang.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at jeg var skuffet over OneCall, fordi jeg trodde selv at jeg kom til å spare på å bytte til dem, noe som ikke viste seg å være en realitet med tanke på mitt forbruk og mine venners abbonnemang.

Da er det ikke One Call sin feil, men derimot at Chess passer bedre til ditt forbruk. Jeg skifter ikke til One Call og så klager i vei når jeg innser at FriFamilie hos Telenor gjør at jeg sparer penger i forhold siden jeg ringer opptil 14 timer gratis til min samboer.

Da passet ikke One Call til ditt forbruk, bytt tilbake til Chess.

Lenke til kommentar
Da er det ikke One Call sin feil, men derimot at Chess passer bedre til ditt forbruk. Jeg skifter ikke til One Call og så klager i vei når jeg innser at FriFamilie hos Telenor gjør at jeg sparer penger i forhold siden jeg ringer opptil 14 timer gratis til min samboer.

Da passet ikke One Call til ditt forbruk, bytt tilbake til Chess.

Poenget mitt var at Telepriser.no kan være misvisende. Det burde ha vært mulig å tatt med tjenester som Friends, FriFamilie, o.l. inn i betraktningen.

Dessuten så hadde jeg sikkert tjent på å bytte til OneCall dersom de ikke hadde innført oppstartsavgift på sine 120 gratis minutter. De 120 gratis minuttene mine bestod nemlig av 98 samtaler, det alene utgjør omtrent 60kr ekstra i kun oppstartsavgift på gratis ringetid.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Tele2 sheriff da? ;) Kommer jo bedre ut enn onecall på telepriser. Men godt mulig chess er billigst for deg.

Tele2 har jeg hatt tidligere, og har bare hatt problemer med dem, både på bredbånd og mobiltelefoni, så de har jeg bestemt meg for lenge siden at jeg skal holde meg unna. Men ellers så ser Sheriff ut som et bedre alternativ ja. MTU ser jo greit ut også, men ønsker å ha noe stabilt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...