Corleone Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei! Noen som har hørt om AsiaMos DDR-ram? Høres kanskje litt kjipt ut, men det var det jeg fikk fra datorbutikken når jeg bestilte orginal CAS 2 ram. Jeg har litt problemer med å få FSB over 143MHz med ram i CAS 2 modus. Det jeg lurer på er om jeg taper noe på å sette ramen til CAS 2,5 for å klare å få høyere FSB. Min maskin: AMD Tibørd 1,4GHz 512MB CAS2 ram (to 256MB brikker) Abit KG7 Hercules GF3 TI200 Seagate Barracuda IV 60GB [ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-01-16 13:11 ] Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hey! Jeg har samme ram'n og den klarer 172MHz@cas2 (!!), dette krever riktig nok at jeg kjører opp v-dimm en del. Du kan prøve og øke V-dimm, (hvis HK'et gir mulighet for det) det hjelper ofte. Du kan også prøve og "slakke" litt på ram instillingene. På min asiaMos sitter det Hynix minne moduler, hva sitter på din? [ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-01-16 14:09 ] Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 14:09, eirik_bk skrev:Hey!Jeg har samme ram'n og den klarer 172MHz@cas2 (!!), dette krever riktig nok at jeg kjører opp v-dimm en del. Du kan prøve og øke V-dimm, (hvis HK'et gir mulighet for det) det hjelper ofte. Du kan også prøve og "slakke" litt på ram instillingene. På min asiaMos sitter det Hynix minne moduler, hva sitter på din?[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-01-16 14:09 ] Jepp! Har oxo Hynix-brikker på ramen min :smile: Er litt grønn på innstillinger av ram. Kan du anbefale noen innstillinger? Hvilke har du? Åssn hk og cpu har du? Jeg har Abit, så jeg kan stille på ALT *glis* Lenke til kommentar
errgo Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Har du prøvd å skru ned multiplieren? Kan jo hende at cpu'en din ikke takler mer enn 1500MHz. Har i alle fall lest at det sjelden lønner seg å skru opp cas bare for å få høyere fsb. Har også lest at det kan være mer vrient å klokke opp dersom du mer enn en rambrikke. Les deg litt fram her, og på engelske sider (overclockers.com etc....), så finner du sikkert ut hva som funker best for deg. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå