Jo Are Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei Jeg er klar over at det snart ikke vil være mulig å få inn tv signaler med vanlig antenne, men gjelder dette også kabeltv? Jeg har ikke noen boks, har en kabel som går fra et uttak i veggen og rett i tven og jeg får inn ca. 20 kanaler. Blir dette nettet stengt? Takker for svar Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det blir ikke stengt. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for svar Nå ble jeg glad, slipper å kjøpe nytt utstyr. Lenke til kommentar
runero Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har Canal Digital på kabel tv. Det blir mindre og mindre kanaler for de som ikke har dekoder. Så dem tvinger de som ikke har dekoder for å skaffe det. Før var det ca 22 kanaler men nå er det bare 16 igjen. Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har Canal Digital på kabel tv. Det blir mindre og mindre kanaler for de som ikke har dekoder. Så dem tvinger de som ikke har dekoder for å skaffe det. Før var det ca 22 kanaler men nå er det bare 16 igjen. For hver analog kanal de stenge kan de utnytte kabelen med opptil 8 nye digitale kanaler (eller 2 til 4 HD kanaler). Så det kommer nok den tid da hele kapasiteten til kabelen er brukt opp for tv signaler og da må alle over på digital dekoder. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tror også det analoge kabelnettet lever på overtid nå. Kunne bare Canal Digital fått bedre dekodere skulle jeg konvertert med en gang. Noen som vet om de har noe på gang? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 I et haleluja møt og sjarmoffansiv fra Canal Digital på generalforsamlingen her i boretslaget sa de at de kom til å sende analogt så lenge de fikk lov, som de forklarte at så lenge det ikke kom noen lover og regler som forbød analoge sendinger ville de sende analogt parallelet med digitale sendinger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Trenger ingen som helst ting her i borettslaget. Eller jo, det kom noen polakker inn i leiligheta mi en dag og la opp kabel til ny sånn liten boks på veggen. Men jeg fortsetter å bruke samme antenneledninga fra boksen opp til TV'n, og har samme kanalene som før. Det sto i et skriv alle fikk, at hvis vi ikke fikk lagt opp denne nye veggboksen, ville alle kanalene forsvinne fra 9. september. Endret 12. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har Canal Digital på kabel tv. Det blir mindre og mindre kanaler for de som ikke har dekoder. Så dem tvinger de som ikke har dekoder for å skaffe det. Før var det ca 22 kanaler men nå er det bare 16 igjen. For hver analog kanal de stenge kan de utnytte kabelen med opptil 8 nye digitale kanaler (eller 2 til 4 HD kanaler). Så det kommer nok den tid da hele kapasiteten til kabelen er brukt opp for tv signaler og da må alle over på digital dekoder. Det er vel ingen problem å ha mer ustyr i sentralen slik at man enten kan koble kabelen til det digitale eller analoge nettet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det er vel ingen problem å ha mer ustyr i sentralen slik at man enten kan koble kabelen til det digitale eller analoge nettet. I kabel-TV-nett er det ikke snakk om digtalt eller anlogt nett. Det er én kabel som inneholder både digitale og analoge signaler. Spørsmålet er om hvordan de disponerer kapasiteten. Eller så er det som tidligere nevnt en trend i kabel-TV-verden at utvalget i analoge grunnpakker synker. Sansynligvis for å frigjøre plass til mer digitalt og/eller for å få flere abonnenter over på digitalt. Endret 12. oktober 2008 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå