Gouliat Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei Min gamle sliter bestemte seg visst for å ta kvelden her om dagen. Spm er om det er hovedkortet eller strømforsyningen som er synderen? Symptomer: Helt død uten at noen av viftene går(ink PSU). Dog er det lys i den grønne lampe på hovedkortet, så det virker som PSU iafall gir ifra seg litt strøm. Bare så rart at PSU vifta ikke snurrer i det hele tatt. Er dette styrt fra hovedkortet? Oppsettet er en Mist 500W 1. gen med et asus nforce 4 SLI premium 939 + AMD 4400 X2. Noen som har peil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 har selv hatt en liknende sak med min pc.. Er fort gjort å sjekke det, enten med en annen psu eller ved å sjekke om du får start på psuvifta i det hele tatt.. link til jumpstart av psu finner du på forumet her, men kan linke hit fordetom: jumpstart psu psu'en som for meg tok kvelden var også en mist 500w, uvisst hva som skjedde for at den knelte, men iom. at microplex har en fin ordning på retur av psu'en så er det vel neppe et problem (hvis det viser seg å være psu'en som er død da) hovedkortet mitt lyste også når den var koblet til strøm, men som deg ingen vifter hverken på hk eller psu startet .. så, test psu, hvis død - ta en telefon eller send en mail til forhandleren du kjøpte strømforskyningen fra. Om det viser seg at det er hovedkort derimot, vel, jeg har ikke noen forslag der Lenke til kommentar
Gouliat Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) -slett- Endret 11. oktober 2008 av Gouliat Lenke til kommentar
Gouliat Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for tipset. PSU reponderer ikke på jumpstart, selv med en hardisk kobla til, og da kan man vel trekke konklusjonen at den har gått i graven? Ser den har en sikring inni seg, men den ser hel ut men det kan vel være flere ting der inni som har røket. Håper microplex klarer å finne frem min ordre, for kvitteringen er borte for lenge siden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå