AssKicR Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har kjøpt en ny pc xp2100, Asus a7n8x deluxe, og volcano 9. når jeg skrur den på er den på i ca 5 sek, så sier det klikk klikk, og den går av. har temp måler på utsiden som sier 19 grader. Hva er galt????? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Ville ha prøvd en CPU som du er sikker på at virker. Dette kan høres ut som om det er et problem som har sammenheng med CPU. Sjekk at CPU-vifte er korrekt tilkoblet (rett vei, i riktig strømkontakt på HK osv.). Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Høres ut som om du har monter kjølern feil.. da vil den slå seg av veldig fort.. ( har selv testet dette, hehe ) monter kjøleren på nytt og prøv Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 ska prøva ein sikker cpu i mårå, å prøve å festa kjøleren på ny nå. hb d funke. temp, måleren sier jo 19 grader... har det noe å si at temp måleren er av den typen at den skal ligge mellom cpuen og vifta?? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg hadde dette problemet på en av pc-ene mine. Fant til slutt ut at CPU va DOA! Ganske irriterende da det ofte går 1-2 uker før du har ny (postgang, feilsøking osv.) Håper for din skyld at det er kjøleren som er problemet! Prøv også evt med en annen kjøler, da du ofte må over en viss hastighet på vifta før HK er "fornøyd" Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 19 grader? er dette cpu core? i såfall ville jeg ikke stolt helt på det. Sjekk at kjølepastaen er jevnt fordelt utover. Du kan eventuelt prøve å klokke den ned (hvis du rekker det), og se om det hjelper. Hvis det hjelper så er det nok et varmeproblem Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 ska prøva ein sikker cpu i mårå, å prøve å festa kjøleren på ny nå. hb d funke.temp, måleren sier jo 19 grader... har det noe å si at temp måleren er av den typen at den skal ligge mellom cpuen og vifta?? Mellom CPU og vifte?? Vil du si at du har lagt noe mellom kjøleribba og CPUen din? Isåfall har du nok deg selv å takke hvis denne CPUen er svidd. Prøv å fjern måler, du! -KJ Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 skrudde vifta på bånn gass (4800 omdreininger i min), men de funka isje. for någe dritt ja, de e 19 GRADER med en gang den går på. teste me sikker cpu i mårå. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 seff, tog av temp måler, homofaen på elkjøp så sa at d va den einaste plassen du fekk riktige målinger... funka bra. bør eg bare stappa den inn i kjølerillen eller någe? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 betyr dette at maskinen nå funker? Teip den fast ved side av core. Da blir avlesingen nøyaktig og core blir ikke varm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå