Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

saab 9000 CSE sport ?


1915

Anbefalte innlegg

nå har det seg slik at jeg har lyst på en annen bil en det jeg har ( har en golf 1986 mod, 2 dørs med 75 hk)

 

men jeg vil ha ny bil :p

 

nå har det seg slik at mamma har en saab 9000 cse med sportsunderstell og spoiler, med 170 hk. går godt den bilen. nydelig å kjøre.

 

er det mulig å få tak i en slik bil, til en ikke så sinnsykt høy pris ? har veldig lyst på det. eller så kan dere jo også komme med forslag om andre biler da :)

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9000 er en herlig bil. 170hk? Er det 2,3-literen uten turbo? Fins en rekke motorer å velge i når det gjelder 9000, 2-liter med og uten turbo og 2,3-liter med og uten turbo. Toppmodellen er da Aero, som har en 2,3t på 225 hester.

 

Spørsmålet er jo hva "sinnsykt høy pris" er. Du skal klare å finne en fin 9000 til ca. 50.000, i hvert fall på østlandsområdet. :)

 

9000en min er for øvrig til salgs, men dette er riktignok en 2-liter uten turbo og med 131 hestekrefter.

Lenke til kommentar

Har kjørt min kammerat's 9000 CSE uten sportsunderstell en del, 2,0T 150hk med chip, ca 225 hk og 350 Nm. Utrolig morsom bil, men den er alt for myk, og ikke spesielt god å kjøre på svingete veier, den liker seg best på hovedveier, og den elsker forbikjøringer :p

 

Vurderte selv saab, men jeg så på 9-3. Jeg synes de er bedre til aktiv kjøring på svingete vei, mens 9000 er bedre på langkjøring/motorvei

Lenke til kommentar

den 9000 til mamma er det turbo i da :p

 

det var originalt 131 hk og så de som hadde den før hadde kjørt sunn turbo,girkasse og motor. så da ble alt det byttet. og da ble det satt inn en motor på 170 hk. går som et skudd bilen ;)

 

er vell 0-100 på ca 4-5 sec tror jeg.

Lenke til kommentar

Nåja ... Hvis den hadde 131 hestekrefter originalt ble den ikke levert med turbo. Minste turbomotor i 9000 er 2,0t på 150hk. Og orignalt er 170-hestersmotoren en 2,3-liter uten turbo. Det kan riktignok være en trimmet 2,0t som nå yter 170hk.

 

4-5 sekunder er veldig optimistisk. Saab 9000 Aero (2,3t/225hk) gjør operasjonen på 6,5 sekunder. Det som alltid har vært 2,3-literens store fordeler er dreiemomentet og evnen til mellomakselerasjon. Det sies at en 9000 Aero er raskere enn Ferrari Testarossa på 100-130 km/t, men om det er sant vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ja, det er den mørkeblå som Røkke kjørte for en tid siden, sønnen til Kjell-Inge, om jeg ikke husker feil. Har visst vært mye stress med den bilen, men hva kan man forvente med 400hk pluss pluss!

haha. hvorfor har det vært mye stress med den ?

Lenke til kommentar
den 9000 til mamma er det turbo i da :p

 

det var originalt 131 hk og så de som hadde den før hadde kjørt sunn turbo,girkasse og motor. så da ble alt det byttet. og da ble det satt inn en motor på 170 hk. går som et skudd bilen ;)

 

er vell 0-100 på ca 4-5 sec tror jeg.

Saab 9000 er gode biler ja. Men 0-100 på 4-5sekunder er nok litt optimistisk. Ligger vel heller rundt 8sek :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...