bodytwist Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Tenkte og prøve og koble opp min gamle videospiller direkte til tven. Kjøpte meg scart til composite. Satte scarten i videospilleren og compositen inn i tven, men får null bilde. Åssen løser jeg dette problemet? Er det noe annet tilleggsutstyr jeg vil trenge? P.A.L. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 sikker på at videoen var skrudd på, du har stilt inn på riktig kanal, prøvd å søke etter videoen? Lenke til kommentar
bodytwist Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 videoen var oppe og gikk hele tiden. Jeg mener at med en slik tilkobling så burde signalet kommet direkte inn på tven. Det fungerer med nyere dvdspillere, men ikke fra vhs spillere. Er det mulighet for at det må finnes et mellomledd som konverterer lyd og bilde signaler tro? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 jeg har aldri vært borte i tilfeller hvor det har vært nødvendig. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tenkte og prøve og koble opp min gamle videospiller direkte til tven. Ja. Det er da det man vanligvis gjør, med SCART-kabel som overfører lyd og bilde. Eller, dersom TV er så gammel og dårlig utstyrt at den ikke har SCART-inngang, med antennekabel, dersom VHS-en har RF-modulator som omformer bilde og lyd til et "antennesignal" som TV-en kan søke inn som om det var en vanlig TV-kanal. Hva har du gjort før? Kjøpte meg scart til composite. Satte scarten i videospilleren og compositen inn i tven, men får null bilde. Åssen løser jeg dette problemet? Er det noe annet tilleggsutstyr jeg vil trenge? Dette burde virke, dersom VHS-en var på, SCART-enden av kabelen var i SCART OUT på VHS-en, dersom evt in/out-bryter på kabelen var i riktig posisjon, dersom TV har valgt riktig kilde (knapp merket AV, VIDEO eller SOURCE på TV-fjernkontroll). Men hvorfor ikke bruke SCART-SCART-kabel, altså SCART i begge ender som kobles i SCART-utgang på VHS, og SCART-inngang på TV? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Problemet er med 90% sannsynlighet at kabelen din er koblet "feil vei". Det er en adapter fra composite til SCART, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå