Gå til innhold

LCD skjermer

Stein E

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og vurderer å skifte ut mine 2 crt skjermer i 2 LCD-skjermer, men ettersom disse skjermene skal kunne brukes til alt mulig har jeg et par spørsmål..

Hva er "maksgrensen" for antall ms rise/fall time på en LCD skjerm dersom den skal brukes til alt fra UT2003 til surfing etc. Naturligvis da uten at bildet skal henge igjen.

Ser at alle Samsung skjermene ligger på 25ms på til på, mens selv toppmodellene til Sony ligger på 10/20ms rise/fall. Vil det være merkbar forskjell mellom 25ms og 30ms ?

Noen som har noe erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver den ut nå.

Ingen døde piksler oppdaget.

Må si jeg er litt overrasket over at fargene er såpass annerledes. Uten at man helt kan sette fingeren på det merker man det her inne på forumet for eksempel. Skarpt og fint er det dog. Når det gjelder mus, så føles det mer enn det syns trailing. Skjermkortet mitt henger bare såvidt med på denne oppløsningen (1280x1024) så jeg har ikke fått testet med film eller spill, det blir enklere å teste ut når jeg får satt i nytt skjermkort og testet med DVI-kabel. (Det fulgte forresten med DVI-kabel, noe som ikke var spesifisert, det er jo positivt.) I tillegg har jeg ikke installert driver til skjermen, ettersom den ikke egentlig skal være på denne maskinen (men det skulle vel ikke ha så my eå si for displayet vel?)

Den er ganske svak på vinkling, man bør sitte ganske rett i forhold til skjermen.

Er ikke vant med lcd, så får prøve å bruke litt mer å se hva jeg synes.

Edit: Fant ut at det er en litt sånn blålig dis over det hele, det ble bedre ved å sette ned blå fra 256 ned til ca 220. Det føles ikke helt riktig å tukle med den innstillingen der, men det virker jo bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...