Gå til innhold

Sjekke om browser = IE 6.x og gi beskjed

Anbefalte innlegg

Har lett rundt på nettet etter diverse koder som detecter om besøkende bruker eldre versjoner enn IE 7. Dette gjelder bare IE, kun de skal få en beskjed. Har funnet noen, å et par fungerte bra, men de er ikke valid i følge W3C og det er et must for min del.

Noen som har et nyttig script liggende?

Det er ikke et alternativ å få siden til å fungere i utdaterte IE-versjoner, de fortjener det ikke likevel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg vil fortsatt påstå at conditional comments er den tryggeste og enkleste måten å gjøre det på så lenge han kun skal viste en beskjed, ettersom det er mulig å forandre på HTTP_USER_AGENT verdien.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Men jeg vil fortsatt påstå at conditional comments er den tryggeste og enkleste måten å gjøre det på så lenge han kun skal viste en beskjed, ettersom det er mulig å forandre på HTTP_USER_AGENT verdien.

Hva om jeg ønsker å sende IE 6.X-users til feks. yousuck.php i stede for å få åpnet informasjonen på index.php.

Er dette mulig? I dette tilfellet viktig at en IE 6.X-user ikke har mulighet til å få sett index.php.

:D

Lenke til kommentar

Har en litt sleip måte å håndtere IE6- brukere på, men det er kanskje ikke akkurat det du ser etter..:

Trikset er å bruke !important i CSS, fordi det ikke støttes i IE6. Du lager en div rett under body-elementent som du styler slik:

div {
 width: 100%;
 height: 60%;
 position: absolute;
 top: 0;
 left: 0;
 background-color: #FFFFFF;
 color: #000000;
 text-align: center;
 display: none !important;
 display: block;
 margin: 0;
 padding-top: 40%;
}

All tekst du legger i denne diven vil bli midtstilt på siden, og intent annet vil bli vist ( bortsett fra eventuelt ting som havner under denne som man da kan scrolle ned til... ) for IE6- brukere. Her kan du f.eks. legge linker til skikkelige browsere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...