frisyre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har lett rundt på nettet etter diverse koder som detecter om besøkende bruker eldre versjoner enn IE 7. Dette gjelder bare IE, kun de skal få en beskjed. Har funnet noen, å et par fungerte bra, men de er ikke valid i følge W3C og det er et must for min del. Noen som har et nyttig script liggende? Det er ikke et alternativ å få siden til å fungere i utdaterte IE-versjoner, de fortjener det ikke likevel Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis du kun skal gi en beskjed, kan du bruke conditional comments. Et eksempel på dette kan være: <!--[if IE 6]> <p>Shame on you!</p> <![endif]--> Teksten vil kun vises til de av dine besøkende som bruker IE6. Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Har prøvd denne koden tidligere og den er ikke valid XHTML (Trad), i følge W3C. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har prøvd denne koden tidligere og den er ikke valid XHTML (Trad), i følge W3C. Det kan kort og godt ikke stemme. Det bygger på kommentarer (<!-- -->), og er aldeles gyldig fordi innholdet IE skal vise/bruke ikke skal valideres. Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Da må det ha vært noe annet som ikke validerte og jeg blandet sikkert, beklager. Endret 12. oktober 2008 av frisyre Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] er muligens til hjelp. Så er det mulig at get_browser() funksjonen kan bidra med noe. Har ikke så mye erfaring akkurat med dette, men det bør gi mange treff med ett google søk med noe tilsvarende dette "php ie 6.x check". Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Men jeg vil fortsatt påstå at conditional comments er den tryggeste og enkleste måten å gjøre det på så lenge han kun skal viste en beskjed, ettersom det er mulig å forandre på HTTP_USER_AGENT verdien. Endret 12. oktober 2008 av Runar Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Men jeg vil fortsatt påstå at conditional comments er den tryggeste og enkleste måten å gjøre det på så lenge han kun skal viste en beskjed, ettersom det er mulig å forandre på HTTP_USER_AGENT verdien. Hva om jeg ønsker å sende IE 6.X-users til feks. yousuck.php i stede for å få åpnet informasjonen på index.php. Er dette mulig? I dette tilfellet viktig at en IE 6.X-user ikke har mulighet til å få sett index.php. Lenke til kommentar
Harald B Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan jo bruke en kombinasjon av conditional comments og java script: <!--[if IE]> <script type="text/javascript"> window.location = 'http://www.mozilla.com/firefox'; </script> <![endif]--> Men da er du jo like langt hvis javascript er avslått. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan bruke meta refresh. Men dersom dette faktisk er noe du ønsker å gjøre antar jeg at det er så useriøst at du like gjerne kan finne på noe annet. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har en litt sleip måte å håndtere IE6- brukere på, men det er kanskje ikke akkurat det du ser etter..: Trikset er å bruke !important i CSS, fordi det ikke støttes i IE6. Du lager en div rett under body-elementent som du styler slik: div { width: 100%; height: 60%; position: absolute; top: 0; left: 0; background-color: #FFFFFF; color: #000000; text-align: center; display: none !important; display: block; margin: 0; padding-top: 40%; } All tekst du legger i denne diven vil bli midtstilt på siden, og intent annet vil bli vist ( bortsett fra eventuelt ting som havner under denne som man da kan scrolle ned til... ) for IE6- brukere. Her kan du f.eks. legge linker til skikkelige browsere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå