Gå til innhold

noe irriterende java update ? how to remove ? [løst]

1915

Anbefalte innlegg

http://bildr.no/view/268956 når jeg tar update, kommer det opp at jeg må skrive no og enter for å fortsette. vil ha det vekk. er irriterende når jeg tar update. hvordan fikser jeg slik at det ikke er der når jeg tar update ?

og en ting til, hvordan får jeg til at update fikser seg selv uten at den spør om lov ? at den bare laster ned og installerer ?

takker

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem 1: Du har lastet ned java-dokumentasjonen. Lager du programmer i Java? (ikke javascript) Om du ikke gjør det behøver du ikke den pakken sun-java6-doc, og kazn fjerne den med f.eks

sudo apt-get remove sun-java6-doc

Om du ønsker å beholde den:

Problemet er at Sun ikke tillater at dokumentasjonen dems distribueres uten at du har godkjent en egen avtale, og man kan derfor ikke lage en Ubuntu-pakke som installerer den automatisk. Det man kan gjøre er å lage en pakke som Installerer dokumentasjonen automatisk, om du laster den ned til /tmp på egen hånd.

Last ned jdk-6-doc.zip til hjemmemappen din, og utfør de følgene kommandoene før du trykker kun ENTER ikke no+ENTER

cd ~
sudo chown root:root jdk-6-doc.zip
sudo mv jdk-6-doc.zip /tmp/jdk-6-doc.zip

Problem 2: Høyrekløikk på Oppdateringsikonet og velg «Brukervalg». Se under «Oppdateringer» og «Automatiske oppdateringer» for det du ønsker

Edit: Oy, her var det skjedd mye siden jeg begynte å skrive.

RattleBattle: Using force-yes can potentially destroy your system!

Jeg tror heller han er på jakt etter "Automatiske Automatiske Oppdateringer"

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

begge deler er skummelt. det er en grunn til at man blir spurt om ting. fordi man skal gå igjennom og se hva man egentlig gjør. man skal ha kontroll over maskinen sin - den skal ikke ha kontroll over brukeren.

er mye bedre og tryggere å bare la være å oppdatere. du trenger garantert ikke oppdatere daglig ellnz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...