Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP-adapter lager frekvente pipelyder

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg hørte plutselig en pipelyd fra adapteren og laptopen fikk ikke sin nødvendige fóring med strøm, så nå sitter jeg her på batteri og lurer på hva som er galt, betyr den lyden noe?

Er det en innstallert summer eller en ødelagt kondensator som lager lyden?

Lyden er rundt 5db og gir circa 2 pip i sekundet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at enkelte HP modeller lager en slik lyd du beskriver, kun på batteri. Det er vel enkelte kondensatorer som lager denne lyden, da de visstnok vibrerer, pga. noe.

Helt ufarlig, men kanskje litt plagsomt. Jeg har faktisk samme "problem" på min PC, en NX8220.

Det er mulig at en BIOS oppgradering skal hjelpe mot dette, det har ihvertfall gjort det på enkelte HP modeller.

Det er mulig at du kan få byttet hovedkort pga. dette. Spørs hva teknikeren sier.

Lenke til kommentar
Men den store dealen er at den ikke fungerer lenger, så nå låner jeg en annen adapter for å lade laptopen.

Jeg skal sende den inn til service på garantien.

Jeg er på mitt femte hp-adapter (90-Watt varianten). Alle, inkludert det jeg bruker nå, har "pepet" slik du beskriver i varierende grad. Ofte så høyt at det har vært til irritasjon hos andre på lesesalen. Kun det ene har dødd, da med nøyaktig samme symptomer som du har. Har du en HP/Compaq, ring hp så sender de deg et nytt adapter over natta. Har du en Presario kan det hende du må sende inn pcn, det er jeg ikke sikker på.

S

Lenke til kommentar

Masseproduksjon og billige komponenter / dårlig arbeid med å isolere loddinger. At den piper er i og for seg ikke noe farlig, men da er det vel bare et spørsmål om tid før den ryker helt. Uansett så er det garanti sak med en gang den piper, man trenger ikke å vente til den er helt defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...