Gå til innhold

Mandrake 9.1 er dette di rette diskene og rett størrelse?

Anbefalte innlegg

jeg så litt på www.linuxiso.org i dag, og skulle laste ned Mandrak 9.1, jeg så at det var 3 disker der, og det var helt greit, men i ettertid så ser jeg at mandrake 9.0 og 9.1 har samme størrelse på alle diskene. Mandrake Disk 1 var på: 694 MB Disk 2 var på: 699 MB og disk 3 var på: 456 MB, og akkurat den samme størrelsen var på mandrake 9.0 også fant jeg ut i ettertid, kan dette være Mandrake 9.1 jeg har funnet eller er det Mandrake 9.0 bare at de har skrevet 9.1? bare lurer litt. noen som har lasta ned Mandrake 9.1 fra linuxiso.org og sjekka om det er rett? for hvis det ikke er rett så er det ikke noe vits i å laste de ned på nytt. synes det var merkelig rart at mandrake 9.0 og 9.1 skulle ha samme størrelse på alle diskene. er det noen andre steder som jeg finner iso filene til mandrake 9.1? håper det er noen andre steder. med det samme jeg kommer på det så, så jeg på samme side bare at det var litt lenger nede at det stod Mandrake 9.1 RC3 dette synes jeg også var litt rart. for så vidt jeg vet så har jo Mandrake 9.1 kommet i en release versjon dvs en Final versjon. eller er jeg helt på jordet nå? begynner å bli litt forvirret her.

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, nei, det har jeg ikke, men hvordan gjør jeg det da? kunne tenkt meg å prøvd mandrake 9.1 så fort som mulig, men jeg gidder ikke å laste ned diskene to ganger. det er bare dumt, og sløsing med tid. jeg har akkurat sjekka MD5SUM på filene og de var ikke identiske fant jeg ut. så det vil si at det kan ikke være de samme diskene bare at de er på samme størrelse kanskje. og jeg har lest readme fila for mandrak 9.1 ogå, og der står det jo mandrake 9.1 men er allikevel ikke helt sikker. men jeg er nå ganske sikker på at det er de rette diskene. noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Nei det er feil.. ta den du ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/iso

Mandrake91-cd1-inst.i586.iso 666176 KB

Mandrake91-cd2-ext.i586.iso 665312 KB

Mandrake91-cd3-i18n.i586.iso 665600 KB

README 3 KB 03/25/2003 09:19:00 PM

md5sums.91.asc 1 KB 03/25/2003 03:30:00 PM

uninett er hoved serveren til mandrake, og den er i Oslo (uio?) veldig rask..

Det samme med at det var en del servere som skiftet bare navn på isoene skjedd på 9.0 oxo,, veldig surt dersom noen laster det ned og brenner det ut osv..

..Og ja jeg bruker de isoene der og de funker 100 % :)

Lenke til kommentar

ok, jeg har funnet de ekte filene, men det var på en annen server da. og den var kjempe rask når det gjalt hastighet. men en ting, som jeg nevnte litt ovefor så sa jeg at jeg hadde sett noe som het Mandrake 9.1 RC 3 eller noe sånt, hva betyr dette, betyr det at det ekte final versjonen ikke har kommet? eller? gelder meg litt til jeg skal prøve Mandrake 9.1 også, og gleder meg enda mer til jeg skal prøve Red Hat 9.0, den tror jeg blir bra.

Takk for alle svarene som jeg fikk.

Lenke til kommentar

ok, det var bra, nå fikk jeg en normal størrelse på alle iso filene til mandrake 9.1 jippi. skal teste Mandrake 9.1 snart tenker jeg. men det jeg trodde når jeg så at det stod Mandrake 9.1 RC 3 så trodde jeg at Mandrake 9.1 ikke hadde kommet i en Release versjon enda. det var en sinnsyk hastighet på sunet sine sider. gikk ganske fort egentlig. egentlig så burde jeg sett det litt før at grunnen til at de hadde skrevet Mandrake 9.1 RC 3 var at de skulle få mandrake på flere servere. jaja. gleder meg også til om 2 uker når Red Hat kommer med en ny versjon på sine FTP sider. eller egentlig så var det vel i neste uke den kom, men den kommer ikke på ftp sider før uka etter. kan bli ganske morsomt det.

Takk for alle svarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...