Gå til innhold

Arbeidshest til HD redigering.

Anbefalte innlegg

Hei sveis.

Jeg trenger hjelp til å bygge en pc som skal takle HD redigering.

Og jeg snakker ikke pingle-hd, men full 1080P.

Det er lenge siden jeg har vært oppdatert på pc-fronten så jeg tenkte jeg skulle be dette ærverdige communitiet om hjelp.

Ser for meg en Quad Core CPU - kan jeg bruke 2 å få 8 kjerner?

8 gb Ram

Er Nvidia Quadro noe å satse på?

Gjerne en rask systemdisk og et par TB lagring ellers.

PC`en skal KUN brukes til redigering, så jeg trenger ikke verdens sykeste gaming-skjermkort.

Skjerm har jeg også.

Programmene jeg bruker er Avid Media Composer og Adobe CS3.

Skulle gjerne kjøpt en skikkelig Avid deck, men jeg er desverre ikke så rik.

Hvis jeg setter et tak på ca 20 000, bør jo en fin-fin pc kunne bli unnfanget. Vet at ting koster, men 20 000 er alt jeg har i dette øyeblikket.

På forhånd takk!

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey...

tror jeg ville prøvd avid sitt forum for hjelp med det her i grunn... avid er veldig sær til tider på hvilken hardware man kjører.

sjekk ut specs her - tror jeg ville siktet meg ca mot det de kvalifiserte systemene deres ligger på i hvert fall:

http://www.avid.com/products/Media-Compose...equirements.asp

hovedreglene er intel og nvidia. quadro funker med en gang. geforce kort må man endre på driverne for å få dem til å se ut som quadro kort på nyeste media composeren. utenom media composer 3 er det KUN win xp sp2 som gjelder. det gjelder enda for mc3 men man kan bruke vista business sp1 om man vil også.

flere cores på prosessor hjelper til avspilling av materiale - spesielt opp mot hd, men ikke særlig til å rendre effekter i avid. der sinker det nesten systemet, for man rendrer med mest en core.... trist... men blir bedre...

dell's kvalifiserte systemer er ikke heeeelt ute å kjøre, men man kan ikke sette dem opp på hjemmesiden deres...

Du bør tenke på å sette opp et raid på maskinen for å takle hd-redigeringen smoothly. hardware-raid kontroller er veien å gå. om du lar windows styre raid bruker den av prosessoren til dette.

ooh, og prøv å bygg det hele på et bra hovedkort da - legg litt i det. riktig high-end chipset etc. og igjen. ville anbefalt deg å ta turen innom avidforumet før du kjøper inn. mange kloke hoder der.

http://community.avid.com/forums/

lykke til

f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...