Nissen Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har nettopp kjøpt ny datamaskin, med Abit NF7-S v1.2 HK. Jeg kjøpte en AMD Barton 2500+, og 512DDR-Ram i tillegg. Jeg har sett alt i sammen med det gamle skjermkortet mitt (GeForce 2 MX), og den gamle harddisken min (WD 80Gb 8MB cache). Problemet kommer allerede når jeg setter strømkontakten i strømboksen, da lyser det et rødt lys nede til høgre på HK'et. Når jeg så prøver å slå på maskinen står den bare der og piper. Jeg har testa om det var noe galt med prosessoren og RAM, men det var det ikke. Noen som vet hva som kan vera galt? Mvh Nissen Lenke til kommentar
Bjørn_H Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Prøv å trykke Ram`en ordentlig ned i sloten. Det pleier og være ganske trang første gangen. Dette var i alle fall mitt problem Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Det meste er trangt første gangen Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 har du satt inn cpu`en rett?? sånn at den sitter godt i socket`en.... Har det samme hk som deg og er svært fornøyd... lyser rødt hele tiden her også..... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Den skal lyse rødt, det betyr bare at den har strøm. Når den fungerer skal også et grønt lys lyse. Har pipene et mønster, har du i så fall dekodet de i forhold til brukermanualen? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Ja, det piper omtrent hvert 3 sekund. Og jeg har sett cpu'en og RAMma fast i socketene. Fatter bare ikke hva som forårsaker denne pipinga. Det står ingen ting i manualen om verken lyset eller pipinga... Mvh Nissen (takk for alle svar) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hva om du kobler fra alt unødvendig(hardsiker-cd/dvd rom/brenner-PCI kort o.l) og prøver å starte opp da? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Det har jeg og prøvd, det hjalp ikke. Noen som har peiling på hva det kan vere? Mvh Nissen Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hei har hatt abit i alle år. Min erfaring er at du må resete biosen, med andre ord Clear CMos. 2 måter å gjøre dette på: 1) Finn jumperen med clear cmos på hovedkortet 2)ta ut batteriet på hovedkortet Det har virket for meg. Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis en CPU-vifte med lav hastighet? Jeg hadde det samme problemet for en tid tilbake siden, for i biosen var det pr default stilt inn at systemet ikke skulle starte om viftehastigheten var for lav...Løste dette med å plugge inn en gammel,bråkete og rask vifte, gikk inn i biosen og slo av hastighetskontrollen, monterte på den nye vifta igjen, så funka alt perrrfekt! Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har du testa med et annet skjermkort ? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har prøvd å cleare cmos, men jeg har ikke prøvd å skifte skjermkort eller prøve en annen vifte. Skal prøve dette nå, så ser jeg om det hjelper... Takker for alle svar! Mvh Nissen Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Det hjelpte ikke med verken nytt skjermkort eller raskere vifte. Noen andre gode forsla`g til hva som kan vere galt?? Jeg tror det er hovedkortet som det er noe galt med. Mvh Nissen Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Skjer det noe lignende dette? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...1797&highlight= Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 har ikek hovedkortet innebygd skjermkort (tror det er raskere enn gf2mx kortet dit) Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 sjefen_: Hva fa*n har det med noen ting å gjøre?! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 sjefen_: Hva fa*n har det med noen ting å gjøre?! Vel, hvis flere skjermkort har blitt prøvd uten noe bra resultat, hvorfor ikke bruke det innebygde (kan ikke huske at jeg har lest at det har blitt prøvd) DEssuten så er det jo greit å kaste ut en unødig del hvis det kan øke farten på pc'en (systemet blir btw vistnok mye raskere hvis man har to rambrikker nå det innebygde skjermkortet brukes) Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Skjermkort AGP eller PCI vis Skjermkort AGP ikke sett i PCI !!!!!!!! Skjermkort PCI ikke sett i AGP !!!!!!!!!!! men hva din Skjermkort PCI eller AGP ?? :o grønn lys er på PC 8) rød lys er Strømtilførsel på 8) alle lys ikke på er DØD Hovedkort!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har Abit NF7-S V1.2 Hovedkort Socket A S-ATA nForce2-SPP/MCP-T, ATX,1394, SATA KIT Til Nissan. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Skjermkort AGP eller PCI vis Skjermkort AGP ikke sett i PCI !!!!!!!! Skjermkort PCI ikke sett i AGP !!!!!!!!!!! men hva din Skjermkort PCI eller AGP ?? :o grønn lys er på PC 8) rød lys er Strømtilførsel på 8) alle lys ikke på er DØD Hovedkort!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har Abit NF7-S V1.2 Hovedkort Socket A S-ATA nForce2-SPP/MCP-T, ATX,1394, SATA KIT Til Nissan. :o hva i? Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 men hva din Skjermkort PCI eller AGP ?? :o :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå