Gå til innhold

Salvia Divinorum informasjon - Bør det føres opp på narkotikalisten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhengig? Det er nok ytterst få mennesker som er avhengige av Salvia. Jeg har ikke noe tall på dette. Folk som har prøvd mener at de ikke akkurat blir så glad i dette stoffet at de gjør det hver kveld. Det er noe man kan røyke en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Det var akkurat det jeg prøvde å si, PepsiCo. Jeg fikk bare ikke fram de rette ordene :p Stoffet er så sterkt at du ikke vil bruke det hele tiden. Det er forbeholdt spesielle anledninger hvor man sitter inne sammen med en eller to av dine nærmeste kamerater.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt idiotisk å skulle plassere Salvia på narkolista, Salvia Divinorum er ikke et narkotisk middel, i den forstand at det kan misbrukes. INGEN vil røyke det mer enn en gang i uka, det kan sammenlignes med alkohol. (Noen som kjenner igjen "jeg skal aaaaaldri drikke igjen"-syndromet?)

Angående rusen, så er den veldig uforutsigbar, som DMT, LSD og fleinsopp. Jeg har hatt noen dårlige erfaringer med Salvia, men det er min egen feil, siden jeg sliter litt med å nyte rusen iblant.

Rusen kan fremarte seg som en drøm, og som de fleste sikkert vet, så pleier en drøm å følge med et eget tankesett hver gang, og man tenker ikke som om man nettopp har kommet fra RL og rett i en fantasiverden fullt våken.

Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt det? Jeg søkte på nettet etter butikker, men ingen sender til Norge?

Bare så det er sagt er jeg ikke en fjorten år gammel gutt som vil bli "høy", men jeg synes dette virker interresant da det er såpass kraftig, ikke dødelig og enn så lenge lovlig.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt idiotisk å skulle plassere Salvia på narkolista, Salvia Divinorum er ikke et narkotisk middel, i den forstand at det kan misbrukes. INGEN vil røyke det mer enn en gang i uka, det kan sammenlignes med alkohol. (Noen som kjenner igjen "jeg skal aaaaaldri drikke igjen"-syndromet?)

Angående rusen, så er den veldig uforutsigbar, som DMT, LSD og fleinsopp. Jeg har hatt noen dårlige erfaringer med Salvia, men det er min egen feil, siden jeg sliter litt med å nyte rusen iblant.

Rusen kan fremarte seg som en drøm, og som de fleste sikkert vet, så pleier en drøm å følge med et eget tankesett hver gang, og man tenker ikke som om man nettopp har kommet fra RL og rett i en fantasiverden fullt våken.

De er nå mange stoffer som ikke har noe særlig misbrukerpotensiale som er oppført som narkotika.

Så og si alle rusmidlene som eksisterer er ført opp som narkotika.

Lenke til kommentar
Hvor får man kjøpt det? Jeg søkte på nettet etter butikker, men ingen sender til Norge?

Bare så det er sagt er jeg ikke en fjorten år gammel gutt som vil bli "høy", men jeg synes dette virker interresant da det er såpass kraftig, ikke dødelig og enn så lenge lovlig.

Jeg skulle også gjerne ha visst dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
INGEN vil røyke det mer enn en gang i uka, det kan sammenlignes med alkohol.

Haha. Hva? Alkohol er et av de mest avhenighetsskapende stoffene i verden og det dreper tusenvis av mennesker hvert år og ødelegger millioner av liv på andre måter. "jeg skal aldri drikke mer"-syndromet er hovedsaklig forårsaket av bakrusen og alle de flaue tingene man gjør når man er beruset, men denne følelsen kan man oppnå med de aller fleste rusmiddel, og det stopper ikke folk fra å misbruke dem langt oftere enn en gang i uken.

Jeg er forsåvidt enig med deg i det du sier om Salvia, det er ikke et særlig avhengighetsskapende stoff, jeg følte bare at kommentaren din om alkohol var helt absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...