Gå til innhold

Salvia Divinorum informasjon - Bør det føres opp på narkotikalisten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal lage en tinktur av det (ved å ha i sterk alkohol) og ha det i munnen for absorpsjon siden det er tradisjonen. Da får man neppe overdose og unngår helseskader som man får ved f ex røyking.

Jeg skjønner ikke helt poenget ved å bruke sånt. Det er masse rød fluesopp i skauen, og hvis man tørker den eller drikker piss fra folk som har tatt den, skal den ikke være så giftig. Og den er uansett ikke dødelig, ikke bekreftet iallefall. Det er billigere, mer tilgjengelig, mer tradisjonsrik, kraftigere etc.

Hvis man putter alt slikt på narkotikalisten, vil folk bare ty til slik sopp og siden man kan plukke den selv, kan man ikke stoppe den ved grensekontroll, eller ta selgerne eller produsentene samtidig som det ville føre til værre samfunnsproblemer (bersekergang) og antagelig helseskader som nyreskader pga feil eller overdreven bruk.

Lenke til kommentar

Før ville jeg prøve syre og sopp.

Så prøvde jeg salvie, og jeg skal aldri røre slike rusmidler igjen.

Jeg angrer ikke det fnugg på at jeg prøvde det, men har aldri lyst til å oppleve en badtrip, når jeg merket hvor intens salvie trippen var.

Det fine med rusen er at den bare varer i bare noen minutter, og så føler du deg bare litt merkelig etterpå.

Lenke til kommentar

Morsomt den. Morsomt nå katten plutselig dukker opp. :!:

Men det ser bare idiotisk ut, man oppfører seg veldig snodig.

Men ut ifra det man opplever når man er rusa på det så kan jeg bare forestille meg hva slags inntrykk han fikk nå han såg f.eks katten.

Det sies at salvia er veldig intenst, og man greier aldri å forestille seg hvordan rusen utarter seg når man røyker. Selv om humøret\forventningene påvirker rusen\trippen.

Jeg vil ikke si at dette er noe alle bør ta, men det skal mye til for å bli psykotisk eller få problemer etterpå. Men problemet er og at man bør lese om dette, vite hva de hele går ut på. På den måten skal det mye mer til for å tilte eller få panikk når rusen inntreffer. Har på en måte noe å støtte seg til. Istedenfor å ikke forstå en dritt av det som skjer, uten å vite hvorfor.

Problemet er og at det er mange som prøver dette av feil grunner, eller vet ikke hvordan man kan få noe godt ut av planten. Den har andre egenskaper enn bare rus, rusen i seg selv har egenskaper som overgår bare rus. De fleste psykedeliske stoffer har det, og de kan på ingen måte sammenlignes med noen andre rusmidler. Og man greier ikke å forestille seg hvordan disse virker, ingen kan det ut ifra å se videoer, lese om det. Man må rett og slett prøve det selv, man må oppleve det selv.

Det blir litt feil at mange her tar sider, eller har sterke meninger om dette, ut ifra hva man har lest eller hørt.

Man kan heller ikke forestille seg det ut ifra hva venner sier da det er veldig individuelt hvordan man opplever en tripp. Det er derfor det er en fordel å lese mest mulig om det, da det er grunnleggende ting som er greit å vite. Dette gjelder alle psykedeliske midler.

Men noen klarer seg fint uten å vite noe om det og, men sjansen for at det vil bli ubehagelig til og med skremmende i øyeblikket er noe større. Man vil jo helst få en positiv opplevelse viss man allerede har bestemt seg for å prøve dette, eller hva?

Selv om jeg synes dette ikke er noe for alle så synes jeg ikke det skal bli ulovlig.

Det er ikke noen god grunn for å gjøre folk som røyker salvia til kriminelle, det er heller ikke bevist at salvia er skadelig. Ikke i slik grad at det bør bli ulovlig.

Den har egenskaper som er positive, mange påstår at det fungerer mot depresjon. Man kan lære mye om seg selv, men dette gjelder mange psykedeliske stoffer.

Ikke minst, det fungerer på en helt annen måte enn LSD osv, så innføre forbud på dette grunnlaget er feil.

Men det blir nok forbudt. Nesten alt blir det utenom ett fåtall stoffer, og stoffer blir forbudt hele tiden. Selv om det ikke er særlig grunnlag til det, utenom at det blir omtalt som narkotika.

Alt er narkotika utenom ett fåtall stoffer..

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

De som får bad tripper gjør det ofte fordi de røyker sammen med mange folk og har musikk. Man må være ganske rolig og ikke ha noe i nærheten som kan være forstyrrende. Da er det et ganske magisk stoff, men det er ikke noe man røyker hver kveld.

Lenke til kommentar
Før ville jeg prøve syre og sopp.

Så prøvde jeg salvie, og jeg skal aldri røre slike rusmidler igjen.

Vet ikke om du har lest så mye om det, men salvierus kan ikke sammenlignes med hverken syre eller sopp, siden dem reagerer på forskjellig måte i kroppen. Sopp og syre er alkaloider som påvirker 5HT-reseptorene i hjernen, det gjør derimot ikke salvia. Det er derfor sett på et magisk stoff siden 5ht-reseptorene lenge var kjent som opphavet til den psykedeliske følelsen. Så om du ønsket å prøve opplevelsen av syre/sopp, så har du ikke fått den av å prøvd salvie.

Lenke til kommentar
Må innrøme at rusen ser ganske morsom ut...

Virker som at de aller fleste får "bad trips" er dette tilfelle?

Tror det er ytterst få som får bad trips, men rusen er så intensiv at det ser mest ut som dem sover. Og mens man er rusa så tar tyngdekraften såpass kontroll at man ikke klarer å gjøre seg noe om man skulle fått en badtrip. Derimot er det farlig om man bestemmer seg for å gå, ender som regel utover gulver ihvertfall dem første minuttene. Derfor viktig å ha en sitter til å passe på seg om man skulle ønske å prøve salvia

Lenke til kommentar
Må innrøme at rusen ser ganske morsom ut...

Virker som at de aller fleste får "bad trips" er dette tilfelle?

Kan kanskje se morsomt ut fra utsiden, men på innsiden er man sendt til en helt annen verden så sær at Alice i Eventyrland blir latterlig i forhold.

Bad trips kommer når frykten kommer, derfor må man flyte med opplevelsen i stedet for å "flykte".

Lenke til kommentar
Du bør ikke ta det om du er i dårlig humør eller noe. da vil du mest sansynlig få bad trip

når kameraten min tok det, ble han livredd. han løp hjem og gråt nesten. han ble paranoid som pokker :p

man bør være litt forsiktig

Og dere stoppet han ikke? Er man sitter så må man jo stoppe vedkommende fra å havne ute blant folk og roe dem om dem for noia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...