Gå til innhold

Salvia Divinorum informasjon - Bør det føres opp på narkotikalisten?

Anbefalte innlegg

Salvia ser bestyrtelig morsomt ut. I hvert fall å se på. Varer visst relativt kort og?

Moderatornotis: Innlegg fra Cannabis-tråden om Salvia ble splittet ut til en egen tråd da de gikk off-topic - Snorre.

Moderatornotis: Endret emnetittelen så emnet passer bedre for politikk-kategorien. Snorre.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salvia er noe piss du bør holde deg unna. Er som å sniffe lim etter min mening. Ikke noe man røyke ihvertfall. Lage te av det kan kanskje være noe, men det er ikke meningen å røyke det direkte. Om man faktisk gjør det vil rusen vare i alt fra 2 til 15 minutter. Spesielt bra rus er det ikke heller, bare crappety crap i grunn. En te av det kan kanskje gjøre deg rolig og avslappet. Men ingen bør røyke det. Det smaker skikkelig jævlig og gir en ekkel rus i få minutter.

Lenke til kommentar
Salvia er noe piss du bør holde deg unna. Er som å sniffe lim etter min mening. Ikke noe man røyke ihvertfall. Lage te av det kan kanskje være noe, men det er ikke meningen å røyke det direkte. Om man faktisk gjør det vil rusen vare i alt fra 2 til 15 minutter. Spesielt bra rus er det ikke heller, bare crappety crap i grunn. En te av det kan kanskje gjøre deg rolig og avslappet. Men ingen bør røyke det. Det smaker skikkelig jævlig og gir en ekkel rus i få minutter.

Salvia Divinorum er langt i fra noe piss, det er magisk, men det er veldig sært og passer i grunn kun for spesielt interesserte som har et høyere mål for å bruke det. Synd det har blitt en slags tøffing-test i noen ungdomsmiljøer, men de gjør det sjeldent mer enn 1 gang (blant disse Kenny? :p). De aller fleste røyker Salvia og røyken har en mint-aktig smak, så tobakk smaker 10x verre i forhold. Å lage te av Salvia vil virke veldig dårlig, siden Salvinorin A vil brytes ned i magen veldig raskt. Originalt (slik Mazatec indianerne har gjort det gjennom flere hundre år i sjaman ritualer) skal man tygge på bladene og holde plantesaftene i munn slik at Salvinorin A blir tatt opp gjennom munnslimhinnen (sublingualt).

Vanlige blader er veldig fint å røyke, ekstrakter skal man være veldig kritisk til uten en vekt som går ned til 0,01g. Sublingualt krever litt øvelse, men virkningen varer lengre og blir ikke like kaotisk som ved røyking av ekstrakter.

Dokumentar: Sacred Weeds - Salvia Divinorum

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Har litt på følelsen av at de som tror salvia er moro ikke har lest nok om det. Har aldri prøvd det selv, men jeg oppfatter det sånn at det er det særeste og mest skremmende psykedeliske stoffet som fins, i hvertfall hvis du tar en skikkelig dose. Og det er vel heller ikke "opplysende" eller veldig brukbart i en spirituell/filosofisk setting på samme måte som sopp, lsd og dmt og de andre klassiske psykedeliske stoffene (tryptaminer og fenetylaminer), det er bare jævlig rart. Nå tenker jeg på å røyke disse 20x, 40x etc. extractene og ikke tygge blader som mexikanerne gjør, da er det sikkert noe helt annet.

Men de klassiske psykedelikaene kan være veldig morsomme i *små/moderate* mengder ihvertfall (dobbel dose betyr ikke dobbel moro). Nå er forresten norges beitemarker og gressletter fulle av små magiske sopper :)

Lenke til kommentar
Har litt på følelsen av at de som tror salvia er moro ikke har lest nok om det. Har aldri prøvd det selv, men jeg oppfatter det sånn at det er det særeste og mest skremmende psykedeliske stoffet som fins, i hvertfall hvis du tar en skikkelig dose.
Var med noen kamerater når de røyka salvia.

De ble HELT borte i 5 minutter før de bare glei inn i en slags transe til de "våknet" igjen.

Lenke til kommentar
Har litt på følelsen av at de som tror salvia er moro ikke har lest nok om det. Har aldri prøvd det selv, men jeg oppfatter det sånn at det er det særeste og mest skremmende psykedeliske stoffet som fins, i hvertfall hvis du tar en skikkelig dose. Og det er vel heller ikke "opplysende" eller veldig brukbart i en spirituell/filosofisk setting på samme måte som sopp, lsd og dmt og de andre klassiske psykedeliske stoffene (tryptaminer og fenetylaminer), det er bare jævlig rart. Nå tenker jeg på å røyke disse 20x, 40x etc. extractene og ikke tygge blader som mexikanerne gjør, da er det sikkert noe helt annet.

Men de klassiske psykedelikaene kan være veldig morsomme i *små/moderate* mengder ihvertfall (dobbel dose betyr ikke dobbel moro). Nå er forresten norges beitemarker og gressletter fulle av små magiske sopper :)

Da har ikkje du lest nok om flein, på samme måte som "vi" ikkje har lest nok om salvia? :p

Lenke til kommentar

Dette med Salvia har jeg hørt ganske mye forskjellig om. For det først, det smaker dritt når man røyker, that's for sure. Til og med for en tobakksrøyker. Og rusen varer veldig kort og er litt så som så. Men jeg har bekjente som har en del erfaring med sopp og diverse andre sterkere psykedeliske midler. Og de reagerte helt sprøtt på Salvia. De havnet faktisk på en tripp i den korte stunden det varte. Hva som utløser dette er jo temmelig usikkert. Men noe å satse på tror jeg ikke det er. Har verken prøvd eller tenkt på Salvia på over 5 år. :)

Lenke til kommentar

Prøvde Salvia 60x når jeg var i Amsterdam i fjor. Det var en svært sær og spennende opplevelse. Smakte ikke drit heller, men røyken kjentes litt merkelig ut. Anbefaler deg å prøve flein før salvia. Men ikke fleinen de selger i Den Haag eller Amsterdam, den er svært lite potent. Med unntak av philosopher's stone.

Lenke til kommentar
Kordan er det med overdoser og salvia eigentleg? Er salvia veldig fysisk farleg?

Å ta overdose er har ingen klart enda og det er ingen kjente fysiske skadevirkninger.

The Salvia divinorum FAQ

Dumt spørsmål, men hva er salvia? Er det en type narkotika? Nesten det samme som hasj?

Salvia Divinorum er en plante i mint familien som inneholder salvinorin A. Det er ikke en type narkotika, det er et reseptpliktig legemiddel under urtelista til Legemiddelverket. I menneskelig sammenheng brukes urten som et enteogen. Og nei, det kan ikke sammenliknes med hasj overhodet.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Anbefaler dere til å prøve det ivertfhall engang gjennom livet.

Det er som en terapautisk reise inn i kroppens sjel og fortid.

Det hele avhenger av hvor mye ekstrakt du får i deg. 5x - 15x er en lett rus.

Men går man lenger opp får man mer av den sjamaniske følelsen hvor du danser med ulver og får juling av Ekorn :)

Men Salvia er ingen ting iforhold til DMT , det er et naturlig stoff i din hjerne som er ulovlig.

http://uk.youtube.com/watch?v=yG42lFHK7Cc

Lenke til kommentar

prøvd det 3 ganger.. og det er dem 3 beste gangene i mitt liv.

det var 10X. jeg bonga det.

Første gangen jeg prøvde kom jeg ikke i noe slags transeform pga jeg er en uerfaren med slikt ting. så jeg blåste røyken fort ut igjen.

jeg begynte å le som bare pokker. jeg skrek ut til kameraten om at det er fisker i skogen(jeg var i skogen:P) og at det kommer antaglivis en båt som henter oss snart :S

2 gangen jeg prøvde.. lo jeg i senga til kameraten å titta på taket for å vente på rusen skulle komme, fant brått ut etter 5 minutter at jeg var i rus hele tiden pga taket bølget noe helt sykt.. alt bare fløøøt.. (anbefaler infected mushroom samtidig:P)

3 gangen: holdt jeg røyken inne i lungene mine helt til jeg bare sovna inn. brått så hang jeg i lufta, holdt meg fast i en eske. jeg så en hel by under meg. jeg skrek og skrek pga det føltes ut som jeg skulle falle ned!! men "falt" ikke pga kameratene mine tok fast handa mi og holdte meg(IRL):p

etterrusen jeg fikk var at hummøret mitt ble helt spinnvill :p først ble jeg kjempeglad, så jeg ble små hissig osv osv

1 år siden sist.. skal DEFINIVT prøve igjen

Lenke til kommentar
"Bør det føres opp på narkotikalisten?"

Flytt hele tråden til Helse forumet og fjern det tullet i emne tittelen.

Snorre hvorfor skriver du ikke "Bør det fjernes fra legemiddel lista?" i stedet?

Om det fjernes fra legemiddellista mister man jo det mest brukte argumentet om å la det få bli, altså at det hjelper mot depresjoner og slikt. Salvia brukes jo som oftest som rusmiddel

*snip*

Høres ut som kraftige saker, forsiktig med doseringa, så du ikke få badtrip^^

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...