Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Skulle akkurat til å si det nå. Skjermkortvifta beveger seg ikke. går vifta på skjermkortet når pcen starter opp?den kabeln som som har blå, gul, rød og sorte ledninger (tynne), som ligger mellom skjermkortet og nettvertskortet, kommer den fra (vifta på) skjermkortet? eventuelt se etter om den er en kontakt til den på skjermkortet Den kommer fra hovedkortet og går som du ser ingen steder... Eller dvs., en del av den går i ledning opp mot enten dvd eller kabinettpanelet. Bedre bilde Endret 11. oktober 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Skulle akkurat til å si det nå. Skjermkortvifta beveger seg ikke. går vifta på skjermkortet når pcen starter opp?den kabeln som som har blå, gul, rød og sorte ledninger (tynne), som ligger mellom skjermkortet og nettvertskortet, kommer den fra (vifta på) skjermkortet? eventuelt se etter om den er en kontakt til den på skjermkortet Den kommer fra hovedkortet og går som du ser ingen steder... er det er 4pins hun strømkontakt ved øvre side av skjermkortet på hovedkortet, like bak lyduttakene? (skall stå PWR og et tall) hvis det er det, så ta en lik han kontakt (hvis det er en) fra strømforsyningen og plugg inn der. og se om vifta går da. Ser at det går flere kabler inn på skjermkortet fra strømforsyningen. skjekket om de sitter godt? Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Skjønner dessverre ikke helt hva du mener her. Finner ikke noen flere kontakter på skjermkortet i alle fall. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Skjønner dessverre ikke helt hva du mener her. Finner ikke noen flere kontakter på skjermkortet i alle fall. på baksiden av skjermkortet eller blir jeg bare lurt av bildet? legger også merke til at 24pins adaptret (kabelforlenger) mellom psu og hovedkort ikke er helt innplugget. Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Vel, på skjermkortet er det to steder ledninger kan gå fra som jeg vet om. De svære greiene på enden og et sted på undersiden hvor en svart, gul og rød går bortover mot skjermkortvifta. Uten at jeg kan se helt nøyaktig hvor denne ender. Skal skjermkortvifta bestandig bevege seg når PC-en starter? Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Vel, på skjermkortet er det to steder ledninger kan gå fra som jeg vet om. De svære greiene på enden og et sted på undersiden hvor en svart, gul og rød går bortover mot skjermkortvifta. Uten at jeg kan se helt nøyaktig hvor denne ender. Skal skjermkortvifta bestandig bevege seg når PC-en starter? ja. Den som er svart, gul, og rød er strømmen til vifta, den er ok. men skjekk den store kontakten som henger under skjermkortet. den er litt løs på det siste bildet du lastet opp. (Klem dem sammen) (har ingen ting med skjermkortet og gjøre, men kan føre til at det ikke får strøm) Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, gjorde det. Ingen forandring, men takk for forslaget i alle fall. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Ja, gjorde det. Ingen forandring, men takk for forslaget i alle fall. ok. har du skjekket den bak på skjermkortet? prøv og trykk den inn mot kortet prøv også og trykk skjermkortet ned mot hovedkortet, kanskje det ikke sitter ordentlig på plass (uten og ta på shippen) Løsne de to skruene som holder som holder skjermkortet nede og rett det slik at det står rett i forhold til den blåe sokkelen det sitter i og skru de fast igjen(med håndmakt) kortet står veldig skjeft, kan hende det er derfor det er ustablilt. Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Tenker du på skruene som fester det i kabinettet? Disse var ganske løse fra før, virker ikke som om det har noen effekt å stramme eller løse de i alle fall. Men for meg virker det som om hele skjermkortet er litt bøyd, særlig den greia under. Sånn vanligvis, hva er det som gjør at ei skjermkortvifte ikke starter? Endret 11. oktober 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har du gjort noe med dette: Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Sånn vanligvis, hva er det som gjør at ei skjermkortvifte ikke starter? enten så for det ikke strøm, eller så er skjermkortet defekt det virket til og begynne med? for og være sikker så kan du sjekke at kontaktene til startknapp og slikt er koblet riktig i forhold til + og -, nederst til høyre på hovedkortet. dette som var feil da skjermkortet mitt ble umulig. rød er alltid +. er det andre farger så er svart eller kvit -. det står beskrevet ved kontaktene(-pwsw+ -led hdd+ -rst+ -speaker+), men du trenger sikkert godt med lys for og se det. holder på å gå tom for ideer. Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Har du gjort noe med dette: Ja. Fikk ikke noe skjermbilde til å begynne med. Om vifta gikk da, vet jeg ikke. Plutselig funket det et par ganger, da jeg trodde problemet var løst. Etter det har jeg ikke fått noe bilde på skjermen igjen. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Som foreslått tidligere er det et skjermkort som er bøyd som er problemet. Så lenge jeg holder oppe kortet med hånda fungerer alt fint. Om jeg bare holder det litt oppe fungerer det også, men da går vifta inn i noe slik at den bråker forferdelig. Under oppstart kommer det fortsatt opp at den ikke finner noen harddisk. Men etter dette går den rett inn i Vista, og begge harddiskene er da fullt brukbare der. Regner med at Netshop sender meg et nytt skjermkort. Men det er skuffende at de brukte et skjermkort som, etter det jeg kan skjønne, må ha vært bøyd før det ble sendt til meg. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Som foreslått tidligere er det et skjermkort som er bøyd som er problemet. Så lenge jeg holder oppe kortet med hånda fungerer alt fint. Om jeg bare holder det litt oppe fungerer det også, men da går vifta inn i noe slik at den bråker forferdelig. Under oppstart kommer det fortsatt opp at den ikke finner noen harddisk. Men etter dette går den rett inn i Vista, og begge harddiskene er da fullt brukbare der. Regner med at Netshop sender meg et nytt skjermkort. Men det er skuffende at de brukte et skjermkort som, etter det jeg kan skjønne, må ha vært bøyd før det ble sendt til meg. så kortet er permanent bøyd? prøvd og ta det ut og se om det fortsatt er bøyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå