Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Oppsummering: Dette er en PC bygget av Netshop. Har to ganger fått den inn i Vista uten problemer, den ene gangen med VGA kabel + et adapter fra Clun3D, den andre gangen med DVI ledningen som fulgte med skjermen. Har kommet til bios et par ganger, og så har bildet plutselig blitt borte. To-tre ganger har den stoppet før jeg kom til Vista, da kommer det opp at den ikke finner noe harddisk, og igjen mister jeg bildet. Resten av gangene (veldig mange...) får jeg aldri noe bilde på skjermen. Viftene går hver gang, når det gjelder resten så vet jeg ikke. Syncmaster 245B+ MSI X48C Platinum Club3D HD4870 OC 512 Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB Thermaltake 750W ToughPower EDIT: Fjernet uviktig info. Se resten av tråden. Endret 11. oktober 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Bilda fungerar ikkje hos meg. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Du har fått med en HDMI/DVI-D kabel og den lille (HDMI) kontakten skal i skjermkortet med et adapter og den store (DVI-D) i skjermen. Du kan også bruke den andre kabelen (D-SUB) men da må du ha et adapter Du kan jo selvfølgelig kjøpe en DVI kabel å bruke isteden for et av adaptrene, koster mellom 150-200 kr Endret 11. oktober 2008 av Entim Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Etter å ha lett i ekstrautstyr boksen som kom med har jeg nå funnet et slags adapter fra Club3D. På ene siden har den en slik åpning: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...px-VGA_port.jpg og på den andre en slik: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...I_Connector.jpg (EDIT: Dette var litt feil. Den er lik ut som den nedereste typen i dette bildet) De to kontaktene som fulgte med skjermen heter altså dvi og vga har jeg funnet ut nå. Vil dette da si at jeg bare kan bruke den gamle (og dårlige) VGA? Endret 11. oktober 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du kan bruka VGA ja, men eg ville ha investert i ein vanleg DVI kabel Link Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Da har jeg prøvd med VGA kabelen + adapteret som fulgte med skjermkortet. Fortsatt samme melding som går over skjermen: Check Signal Cable. Dette ser stygt ut. Endret 11. oktober 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Eg står fast på at du bør bruka ein DVI kabel. I og med at det er DVI ut på skjermkortet, og DVI inn på skjermen, vil du ikkje få nokon andre ledd eller konvertering av tilkoblingstyper ved bruk av ein DVI kabel (han/han) Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg skulle gjerne ha testet om PC-en funket nå, ikke en eller annen gang i neste uke. På Wikipedia står det: It is possible, however, to connect a male DVI-D cable to a female DVI-I connector. Many flat panel LCD monitors have only the DVI-D connection so that a DVI-D male to DVI-D male cable will suffice when connecting the monitor to a computer's DVI-I female connector. Bilde av mine kontakter. Etter det jeg kan skjønne, skal dette fungere. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Haha, for et problem. Begge ledningene fungere nå. Hvorfor gjorde det ikke det i stad? PC-en oppdaget ikke tastaturet jeg brukte... Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hehe, merkelig! Men flott at det fungerer, gratulerer med ny PC! Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Ser ikke ut til at dette er problemet allikvel. Jeg leste at det kunne være noen instillinger i bios, som gjorde at usb tastatur kunne oppdages eller noe sånt. Problemet er at mens jeg roter rundt i bios mister skjermen plutselig signalet. Det er lyd fra PC-en fortsatt, men skjermen sier altså bare Check Signal Cable. Når jeg de to siste gangene isteden for å trykke Del har ventet på å komme inn i Vista kommer det opp noe med at den ikke finner noen harddisk, noen sekunder senere mister skjermen kontakten. Det er fortsatt lyd i PC-en, og jeg må skru den av med av-bryteren. Kan kontakten med harddiskene være problemet? Dette er en PC Netshop har satt sammen, så det jeg tenker er at noe kan sitte litt løst etter transport. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Om du kjem inn i bios, sjekk "Boot devices" eller liknande. Eventuelt trykk F12 under oppstart. Men ville uansett ha sjekka kablane til Harddiskane. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Kommer ingen steder nå dessverre. Skjermen har ikke gitt meg noen bilder den siste timen. Når jeg starter den med det gamle tastaturet blinker tastaturlyset såvidt, men så blir det borte. Skjer ingenting på det nye G11. (begge fungerer bra på laptopen) Har liten peiling på hvordan ting skal være inne i PC-en. Er noen ledninger som bare henger uten å gå noen steder, men om noe er feil har jeg ikke peiling på. Kan laste opp bilder om det hjelper. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Søk på google etter SATA kabel. Det skal vera ein slik inn i harddisken din, som skal gå inn på hovudkortet. I tillegg skal det vera ein kabel kobla til fra straumforsyningen (PSU) til harddisken. Har lita tid no, skal i bursdag, ellers skulle eg ha funne bilde osv Lykke til! Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Siden PC-en ikke virker og jeg ikke får tak i Netshop før på mandag har jeg lastet opp bilder av den, i tilfelle noe har løsnet under transport etc., og noen kan oppdage noe feil. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) den brede kabeln på harddisken(e) skall gå til strømforsyningen (PSU) den store boksen du har nederst i kabinettet den smale skal gå til de (lilla kontaktene) på hovedkortet. sjekk samtidlig at alle kabler sitter godt på plass. Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Gjør den ikke det alt da? Skulle ønske jeg hadde en annen skjerm her nå, så jeg kunne sjekket om jeg fikk noe bilde på den. Samtidig så må det jo bety noe det at det stod at den ikke fant noen harddisk... Ikke enkelt det her. Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Gjør den ikke det alt da? Skulle ønske jeg hadde en annen skjerm her nå, så jeg kunne sjekket om jeg fikk noe bilde på den. Samtidig så må det jo bety noe det at det stod at den ikke fant noen harddisk... Ikke enkelt det her. hvis du kommer inn i bios kan du sjekke om diskene er detectert. hvis de er det skall det stå Seriel ATA + navnet på diskene. hvis ikke må du nok skaffe en annen skjerm på et eller annet viset og se om det fungerer. kommer ikke langt uten skjermbildet Sjekk kablene på den øverste harddisken, ser ut som den smale sitter skjevt Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Joda, hadde visst en gammel CRT liggende. Koblet den først på laptopen. Fungerte strålende det. Prøver så å bruke den på nye PC-en. Ingen ting. Og Syncmaster'n fungerer nå fortsatt bra til laptopen. Tyder på at problemet ligger i nye Pc-en, vil jeg si. "Sjekk kablene på den øverste harddisken, ser ut som den smale sitter skjevt" Har kjent litt på den. tirker som den sitter som den skal. Men har ikke akkurat store erfaringen med slike ting. Ideer? Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Joda, hadde visst en gammel CRT liggende. Koblet den først på laptopen. Fungerte strålende det. Prøver så å bruke den på nye PC-en. Ingen ting. Og Syncmaster'n fungerer nå fortsatt bra til laptopen. Tyder på at problemet ligger i nye Pc-en, vil jeg si. "Sjekk kablene på den øverste harddisken, ser ut som den smale sitter skjevt" Har kjent litt på den. tirker som den sitter som den skal. Men har ikke akkurat store erfaringen med slike ting. Ideer? går vifta på skjermkortet når pcen starter opp? den kabeln som som har blå, gul, rød og sorte ledninger (tynne), som ligger mellom skjermkortet og nettvertskortet, kommer den fra (vifta på) skjermkortet? eventuelt se etter om den er en kontakt til den på skjermkortet Endret 11. oktober 2008 av Happy2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå