BoltOnRacing Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei. Har lyst å kjøpe meg en sykkel i vinter, enten KTM, husqverna, el husaberg... Men er det noen som vet forskjell på hvite og svarte skilt? Har de svarte noe med banekjøring å gjøre? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 De svarte er for å kjøre til løp på hovedveier. Kun lovlig å kjøre dersom du skal på et løp. Hvite er vanlige skilt, lovlig å kjøre overalt. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Vil rette litt på deg Norbits, du har rett angående hvite skilt. Men svarte skilt er ikke kun lov til løp, du kan kjøpe f.eks en arbeids ATV som du skal bruke på gården din med svarte skilt, dvs du har har lov til å krysse offentlige veier for å komme deg frem. Eller kjøre til nærmeste bensinstasjon og fylle drivstoff hvis eg ikke tar helt feil. Se litt her kansje Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Altså som arbeidsredskap? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, det er vel det svarte skilt blir brukt mest til, men tror du kan bruke de på crossere også? Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kan få svarte skilt på hvertfall noen sykler, sett flere på finn og autodb. Men er vell slik at man kan bare kjøre 5km eller noe sånt med svarte skilt Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19900125-0092-002.html Arbeidsredskap har gule tegn på sort bunn. Lisensierte rallybiler, enduro og trial-sykler har hvite tegn på sort bunn. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Eg har sett arbeids ATV'er med sort skilt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Da har de gul skrift som Zerblat nevner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå