Gå til innhold

Beste virusprogram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring er Norton Antivirus noe dritt, slipper igjennom virus, finner ikke virus når jeg scanner igjennom diskene.

Norton oppdaterer jo seg selv, men det er ikke helt bra.

Pcen min begynte å oppføre seg litt merkelig, hadde da Norton Antivirus, scannet gjennom diskene fant ingenting, avinstallerte Norton, og installerte AVG, den fant virus, tenkte som da at det var bare en engangsforseelse, så jeg formaterte C:,

Installerte Norton på nytt, gikk en stund, pcen merkelig igjenn, Avinstallerte Norton og installerte Mcafee, etter da har alt funket bra hittil.

Norton er noe DRITT.

Lenke til kommentar

Har brukt både Norton Antivirus, Norman Viruscontrol og Trend Micro PC-Cillin 2003.

Min favoritt er PC-Cillin 2003.

Den stjeler ikke så mye ressurser som Norton, og er 100 ganger bedre enn Norman.

Dessuten er den en del billigere enn både Norton og Norman.

Lenke til kommentar

folkens, dere som har hatt problemer med norton det kan være noe feil med pc`ene deres da. for jeg har selv Norton Antivirus 2002 den funker perfekt til meg, har ikke hatt noen problemer, jeg synes selv at både Panda Antivirus, Norman Virus Control, Mcafee, AVG, osv, ikke er bra i det hele tatt og heller ikke PC cillin men falt selvfølgelig tilbake til Norton, jeg har ikke hatt virus på lenge, og det er vel en av grunnene til at jeg kjører norton også. eneste gangen jeg mistenkte Norton for å krølle til systemet mitt, så var det bare Opera som hadde krøllet det til litt. men dette er en diskusjon som kommer til å bli lang, for hele tiden så er det noen som synes at noen virus program er bra, men andre igjen synes at de er rå dårlig. jeg har jo selvfølgelig min favoritt uannsett. det med system ressursene i XP, tror jeg ikke helt på, fordi at XP maskin blir ikke tregere ved bruk av norton, de som tror det bør nok så litt hvor mye minne de har, eller noe annet som ligger på maskina, fordi det er ikke XP sin skyld iallefall, og ikke norton heller. nei, jeg sier bare en ting, go for Norton. Norton skal jo finne trojaner også, hvis man bruker enten Norton Antivirus eller Norton Internet Security. så jeg mener at hvis man kjører norton så er man iallefall sikkret mot de fleste virus. og dessutten så er Symantec veldig kjappe med å legge ut patcher og oppdateringer hvis det kommer nye virus. det er en av grunnene til at norton antivirus er så bra også.

jaja, som dere kanskje ser så er jeg en stor tilhenger av Norton Antivirus.

Lenke til kommentar

1) Alle antivirus programmer trekker resurser. At noen "ikke merker at det blir treigere" forandrer ikke det. Å beskytte Pc en mot virus er en avansert prosses, og bruker selvfølgelig resurser.

2)Men er ening at det kan bli tåpelig å diskutere hva som er best, da vi alle har forskjellige favoritter. Personlig bruker jeg F-Secure og er fornøyd med den. Jeg har hørt av flere at den bruker mindre resurser en de "vanlige", men har ingen tal som kan bekrefte det. Ulempen er at den i starten kan virke litt vanskelig å bruke, men etter verdt finner du at den funker flott til det den skal, ligge å beskytte pc en din i stillhet. Men som sagt over, man må egentlig prøve ut hvilken man liker best. De fleste gir i dag god beskyttelse uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...