Gå til innhold

Problemer med speedtouch 780wlt får ikke sendt mail

Anbefalte innlegg

Hei. har akkurat byttet fra mtu til telenor, og mottok et speedtouch 780 multimodem i posten. modemet fungerer helt greit, selv om jeg synes web-interfacen er noe tungvindt å navigere i.

Har problemer med port 25 udp, som gjør at jeg ikke får sendt email. prøver å legge til "smtp server" i instillingene i modemet, men ingenting skjer.

prøver også å legge inn port manuelt, men synes det er vanvittig tungvindt oppbygd.

noen som er kjent med denne saken og kan hjelpe meg med å åpne port 25 udp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker smtp.netcom.no

har virket helt smertefritt i flere år før jeg byttet til telenor modem.

det jeg har brukt før er et billion modem som jeg hadde satt som bridged over en netgear wgr 614 router

jeg får sendt mail fra den samme mail kontoen fra jobb-pda'en min.

så at det skal være noe galt med smtp serveren tror jeg ikke noe på

Lenke til kommentar

Problemet er trolig at du ikke får lov til å koble deg opp og sende mail mot Netcom fra Telenornett.

Du må bruke smtp.online.no

Flere Internettleverandører har innført sperring av port 25 for eksterne epostservere, som en del av Internettbransjens forsøk på å stoppe spam som sendes ut.

Nyhet: fra 20. november 2007 stenger også Telenor og Canal Digital for å sende epost via eksterne epostservere på port 25. Kunder av Telenor og Canal Digital som bruker smtp.online.no som utgående epostserver (SMTP) trenger IKKE å gjøre noen endringer.

Lenke til kommentar

Det gamle oppsettet? jeg vil jo gjerne ha mulighet til å sende mail med adressen som jeg har bruk i mange år [email protected]. etter at jeg byttet fra mtu som ISP og over til telenor så har jeg kunnet motta mail, men ikke sende. instillingene for mailen min er totalt uforandret i outlook.

har også en Gmail konto, og der virker alt som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...