kholand Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei. har akkurat byttet fra mtu til telenor, og mottok et speedtouch 780 multimodem i posten. modemet fungerer helt greit, selv om jeg synes web-interfacen er noe tungvindt å navigere i. Har problemer med port 25 udp, som gjør at jeg ikke får sendt email. prøver å legge til "smtp server" i instillingene i modemet, men ingenting skjer. prøver også å legge inn port manuelt, men synes det er vanvittig tungvindt oppbygd. noen som er kjent med denne saken og kan hjelpe meg med å åpne port 25 udp?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvilken smtp-server bruker du i mail-programmet? Tviler på modemet har noe med dette og gjøre. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 bruker smtp.netcom.no har virket helt smertefritt i flere år før jeg byttet til telenor modem. det jeg har brukt før er et billion modem som jeg hadde satt som bridged over en netgear wgr 614 router jeg får sendt mail fra den samme mail kontoen fra jobb-pda'en min. så at det skal være noe galt med smtp serveren tror jeg ikke noe på Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Problemet er trolig at du ikke får lov til å koble deg opp og sende mail mot Netcom fra Telenornett. Du må bruke smtp.online.no Flere Internettleverandører har innført sperring av port 25 for eksterne epostservere, som en del av Internettbransjens forsøk på å stoppe spam som sendes ut. Nyhet: fra 20. november 2007 stenger også Telenor og Canal Digital for å sende epost via eksterne epostservere på port 25. Kunder av Telenor og Canal Digital som bruker smtp.online.no som utgående epostserver (SMTP) trenger IKKE å gjøre noen endringer. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 ok skal jeg fortsette å bruke port 25, bare smtp.online.no, eller må jeg bytte port også?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du kan bruke port 25. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Om ønskelig, kan du åpne for sending via ekstern e-postserver under "Mitt abonnement" på online.no. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Når jeg bytter til smtp.online.no for netcom kontoen min i outlook så får jeg beskjed om å taste inn passord for smtp.online.no. Må jeg ikke da oprette en konto på online.no? synes dette var tungvindt altså!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Merkelig, har du sjekket at du ikke prøver og logge på kontoen med brukernavn og passord fra det gamle oppsettet? Lenke til kommentar
kholand Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det gamle oppsettet? jeg vil jo gjerne ha mulighet til å sende mail med adressen som jeg har bruk i mange år [email protected]. etter at jeg byttet fra mtu som ISP og over til telenor så har jeg kunnet motta mail, men ikke sende. instillingene for mailen min er totalt uforandret i outlook. har også en Gmail konto, og der virker alt som det skal. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) problemet er løst! ISP = online.no epost: epostadresse : [email protected] utgående server = pop3.netcom.no inngående server = smtp.online.no Endret 13. oktober 2008 av kholand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå