Gå til innhold

Messenger attack!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg har rammet av tidenn var blit hennerledes... ingenting stee!!!

 

filer var borte, noen nye, noen var flytta o.s.v.

 

Resten av huset var ogfeil. Mat i kjølesk, møbler rundt, nye ga var nye!!!???

I bokhyllen tt en annett!!!! Sånån nye og noen som manglet... + at alle hadde skiftet cover!!!!

 

tragiskt! Hva skal jeg gjøre???

 

Jeg har en ting å si, Din tilstand er: Gal, Crazy, Loco, Mad like hell, whatever

:cry::shrug:
Lenke til kommentar
kan noen hjelpe her? det er et bidige irriterende virus!

 

Bare slå av Messenger Service, NetSend. Du har jo blitt forklart framgangsmåten... selv med bilder. Les litt nøyere da...

Jeg får vel forklare igjen da. Start/Run og Skriv Services.msc finn messenger og slå den av.. dette vil ikke virke inn på MSN Messenger som ikke har noe med dette å gjøre...

Lenke til kommentar

I staden for å fortsetta og diskutera potteplantar, grøne fingrar, eller virus som snur opp ned på huset, skal eg prøva å halda meg til emnet.

 

For å bli kvitt dette problemet, som verken er ein XP-bug, eit virus eller noko anna dumt, men derimot opprinneleg ein teneste for å på ein enkel måte kunna senda meldinger i eit lokalnettverk, kan du følgja denne oppskrifta:

Start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Tjenester -> Høgreklikk på tenesten som heiter Messenger -> Velg "Stopp". Dermed er du kvitt problemet heilt til du startar maskinen på nytt. Dersom du vil bli kvitt problemet for godt, velger du "Egenskaper" i staden for "Stopp", og set "Oppstartstype" til "Deaktivert".

Lenke til kommentar

Herregud da... har du/dere ikke peil, så holde kjeft ;) XP-bugs og skumle virus blant potteplanter? *Fnise*

 

Det er en FUNKSJON bygd inn i WinNT/2k/XP for å sende beskjeder mellom WinNT maskiner. Fyr opp et DOS-vindu og skriv:

net send <maskinnavn> <beskjed>

eller

net send <ip-adresse> <beskjed>

eller

net send <brukernavn> <beskjed>

(dette funker vel bare om dere er i et NT-domene, om jeg ikke husker feil)

 

Og som alle andre funksjoner kan dette misbrukes. Det er en smal sak å lage et script eller batch-fil som pøser ut slike meldinger. Spesielt kult er

:start

net send 127.0.0.1 Hahaha! Dette er veldig irriterende

goto start

 

Prøv den ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...