Barry White Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei! har et jævla problem nå da jeg kom på msn med noen som var på lan. På det lanet har det spredd seg et msn virus (tror det) som sender sånne popups hele tia. Sånn som dette: Tjenesten Messenger Melding fra ORCUS til 213.239.112.99 den <dato> <klokkeslett> aaaaaa trykker jeg ok så kommer det en ny med et nytt klokkeslett. Nytter ikke å logge av heller!! Med en gang jeg er inn i windows starter problemet!! HJELP! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Ta å disable messenger da, fra administrative verktøy-->services. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 øhh... mener du en: :a net send 129.xxx.xxx.xxx aaaaa goto a ? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 antar sterkt at det er snakk om tjenesten(service) Messenger. Denne har ikke noe med MSN Messenger å gjøre. Messenger(service) har med netsend å gjøre. Dersom du ikke benytter deg av dette er det ingen vits å ha denne tjenesten kjørende. Selv fikk jeg masse popups om University diplomas, stengte tjenesten = borte. Porten som Messenger bruker er også en av de mest scanna portene av scriptmonkeys. Så det er bare å slå den av. Control Panel->administrative tools->services: Messenger Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 hva mener du nå? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det han mener er at det IKKE er snakk om msn. men om netsend. En veldig enkel kommando som lett kan brukes til spam. Det er nok sikkert ikke et virus, men noen 14-tisser som sender en slik meldig flere 1000 ganger (ja, det er mulig med sånnne spamme-proggz) Får OFTE sånne på lan - så skru den va du. Hvordan er skrevet ovenfor. Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jeg er helt overbevist om at dette må skyldes en XP-bug! dette er en typisk windows feil som jeg også har hatt,men aldri mens jeg hadde win98! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 først:"..." så: BILDET Morsom bakgrunnbildet du viser her Kan jeg få se hele? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jeg er helt overbevist om at dette må skyldes en XP-bug!dette er en typisk windows feil som jeg også har hatt,men aldri mens jeg hadde win98! det er ikke en bug,met en tjeneste for admins. slå den av di kølle Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jeg er helt overbevist om at dette må skyldes en XP-bug!dette er en typisk windows feil som jeg også har hatt,men aldri mens jeg hadde win98! dummeste jeg har hørt Lenke til kommentar
Haldamir Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jeg er helt overbevist om at dette må skyldes en XP-bug!dette er en typisk windows feil som jeg også har hatt,men aldri mens jeg hadde win98! Det er jo helt latterlig!!! du har tydeligvis ikke hatt god erfaring med XP!!! Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 ja det er noen som bare ikke har peiling på data (ikke vondt ment A_berg) :smile: Lenke til kommentar
godofairforce Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Sjønner ikke at det fins levende vesner med så lite peil på XP!! (vond ment A_Berg) Lenke til kommentar
godofairforce Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Men tilbake til problemet til Foilltank... XP-bug er utelukket men en menneskelig svikt er mulig, kanskje du har rotet borti hysjhysj-sider med lavere sikkerhet? Dette kan muligens ha fremkalt problemet ditt... Lenke til kommentar
Gomle Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Dette problemet kan (som oftest) skyldes et virus som legger seg bak råtne potteplanter i windowssystem mappen...norton kan desverre ikke fjerne dette viruset, men det kan McCafee, eller norman antivirus. Lenke til kommentar
Haldamir Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Dette problemet kan (som oftest) skyldes et virus som legger seg bak råtne potteplanter i windowssystem mappen...norton kan desverre ikke fjerne dette viruset, men det kan McCafee, eller norman antivirus. Naut! De fleste vet da at Norton er mye bedre enn alt de andre shareware shitten!!!! Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Dette problemet kan (som oftest) skyldes et virus som legger seg bak råtne potteplanter i windowssystem mappen...norton kan desverre ikke fjerne dette viruset, men det kan McCafee, eller norman antivirus. nok en gang Lenke til kommentar
Gomle Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 selvsagt er norton BEDRE! MEN dette virus som du tydelivis har fått på hjernen kan ikke norton fjerne. Prøvde selv for et snaut halvår siden... McCafee tok det med en gang! Tydelivis bruker du all tid med maskinen med heftig drakamp med spettet! Keep up the good work! :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå