Gå til innhold

Messenger attack!!

Anbefalte innlegg

Hei! har et jævla problem nå da jeg kom på msn med noen som var på lan. På det lanet har det spredd seg et msn virus (tror det) som sender sånne popups hele tia. Sånn som dette:

Tjenesten Messenger

Melding fra ORCUS til 213.239.112.99 den <dato> <klokkeslett>

aaaaaa

trykker jeg ok så kommer det en ny med et nytt klokkeslett. Nytter ikke å logge av heller!! Med en gang jeg er inn i windows starter problemet!!

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar sterkt at det er snakk om tjenesten(service) Messenger. Denne har ikke noe med MSN Messenger å gjøre.

Messenger(service) har med netsend å gjøre. Dersom du ikke benytter deg av dette er det ingen vits å ha denne tjenesten kjørende. Selv fikk jeg masse popups om University diplomas, stengte tjenesten = borte.

Porten som Messenger bruker er også en av de mest scanna portene av scriptmonkeys. Så det er bare å slå den av.

Control Panel->administrative tools->services: Messenger

Lenke til kommentar

Det han mener er at det IKKE er snakk om msn. men om netsend.

En veldig enkel kommando som lett kan brukes til spam.

Det er nok sikkert ikke et virus, men noen 14-tisser som sender en slik meldig flere 1000 ganger (ja, det er mulig med sånnne spamme-proggz)

Får OFTE sånne på lan - så skru den va du. Hvordan er skrevet ovenfor.

Lenke til kommentar

Dette problemet kan (som oftest) skyldes et virus som legger seg bak råtne potteplanter i windowssystem mappen...norton kan desverre ikke fjerne dette viruset, men det kan McCafee, eller norman antivirus.

:woot:

Lenke til kommentar
Dette problemet kan (som oftest) skyldes et virus som legger seg bak råtne potteplanter i windowssystem mappen...norton kan desverre ikke fjerne dette viruset, men det kan McCafee, eller norman antivirus.

Naut! De fleste vet da at Norton er mye bedre enn alt de andre shareware shitten!!!! :evil:

Lenke til kommentar

:woot:

nok en gang

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

selvsagt er norton BEDRE! MEN dette virus som du tydelivis har fått på hjernen kan ikke norton fjerne.

Prøvde selv for et snaut halvår siden... McCafee tok det med en gang!

Tydelivis bruker du all tid med maskinen med heftig drakamp med spettet!

Keep up the good work! :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...