Landeplagen Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Er ikke akkurat trance, men. Litt sånn Drum N' Bass aktig til tider. Cybernoids II.mp3 WIP WIP. Er ganske fornøyd med lydbildet, men kanskje det blir litt lyst/høyt noen til tider? Endret 17. oktober 2008 av Lande Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Sweet beat! Åssen har du fått den så røff og hard? Brukt kompressor eller noe sånt? Er nok forresten nermere trance enn drum 'n bass dette her, hvertfall når du kjører på med dance-beaten. Den beaten du åpner med er mye roligere enn drum 'n bass, som er ganske hektiske saker! Forresten, jeg vet du digger de der 8-bits-leadene, men ikke vær redd for å eksperimentere med nye lydbilder! Tror du har mye ubrukt potensiale der. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Okei, var ikke helt sikker. Men det er jo egentlig ikke trance, da. Dance, kanskje? Brukte ikke noen form for kompressor, men har to kicks og to basser, som jeg aldri bruker ellers. Ellers er det samme gamle. Men vet du om noen bra VST'er for leads? Har liksom bare NeXus som er skikkelig bra på den fronten. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Blant annet har z3ta og Vanguard noen bra leads. Fin låt forresten Men ikke akkurat noe av drum n bass her... dnb pleier vel å være på rundt 160bpm? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Blant annet har z3ta og Vanguard noen bra leads. Z3ta må jeg sjekke ut. Vanguard har jeg. Den er ganske bra. Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Okei, var ikke helt sikker. Men det er jo egentlig ikke trance, da. Dance, kanskje? Dance er en samlebetegnelse for en haug med elektroniske sjangre, som trance, house, DnB, techno osv, så det er nok en form for dance ja Spørsmålet er bare hvilken :S vrient å plassere, men det minner litt om Big Beat (propellerheads, prodigy, chemical brothers etc)men fra ca 2:15 er det jo trance da Men vet du om noen bra VST'er for leads? Har liksom bare NeXus som er skikkelig bra på den fronten. Bruker ikke så mye leads selv, så har ikke full peil, men sjekk ut pro-53, absynth og FM8. De to siste har i hvertfall noen svære preset-biblioteker, så burde jo være noe bra der Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Men vet du om noen bra VST'er for leads? Har liksom bare NeXus som er skikkelig bra på den fronten. Bruker ikke så mye leads selv, så har ikke full peil, men sjekk ut pro-53, absynth og FM8. De to siste har i hvertfall noen svære preset-biblioteker, så burde jo være noe bra der Har absynth, og masse presets ja, men det er bare at jeg liker så bare noen få av de. De er så jævla squeaky og rare, mange av dem. FM8 lastet jeg ned en gang, men fikk det rett og slett ikke til å fungere. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Du kan vel sjekke ut Atmosphere og Omnisphere fra Spectrasonics også. Veldig bra VST'er med enorme soundbanks Endret 12. oktober 2008 av phoNte Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Du kan vel sjekke ut Atmosphere og Omnisphere fra Spectrasonics også. Veldig bra VST'er med enorme soundbanks De virket jævlig bra, men de var aaalt for store for min del. 6-7 disker med 5 GB hver? Blir for mye. =( Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har nå forbedret låta rimelig kraftig. La også til noen enkle vokaler, men er ikke sikker på om de blir der. Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er ikke frelst av spill-/8-bits/demomusikk enda, men dette høres bra ut. Du spør etter ting å utsette på lydbildet? "Tromme"lydene er kanskje litt tørre, kanskje litt reverb, delay og eq hadde lått bra? Ellers vil jeg si at det viktigste er i boks, nemlig at selve *låta* er bra Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Nå har jeg oppdatert den, tror den er ganske ferdig nå. Lenke til kommentar
DubMartin Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ikke noe drum & bass i dette her, som nevnt før mer danceaktig, litt elctro/electropop over det. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Ikke noe drum & bass i dette her, som nevnt før mer danceaktig, litt elctro/electropop over det. Nææææ, langt ifra "elektro-pop". Det blir jo mer Don Juan Dracula ("Take Me Home" for eksempel). Det er elektro-pop, vel? Den har uansett blitt "Outstanding" på RKO, nå (inntil videre). Da kan jeg krysse av det på "ting jeg må gjøre før jeg dør" lista. Link Endret 23. oktober 2008 av Lande Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå