Arctic Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har et lite elektronikk kit som er kjøpt ferdigmontert. For tilkobling av strøm/kabel er det loddet fast runde pinner slik som på bildet under. Hva er korrekt eller vanlig tilkoblingsmåte på slike pinner? Frister mest å bare fjerne de og lodde fast kabel direkte i kortet, men det kan neppe være tanken bak. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Korrekt kobling er en motkontakt i hun versjon av pluggen.. Vet ikke hva de heter, men du har sikkert sett en gammel IDE kabel? slik bare i en annen versjon. Men ja du kan lodde og modde dette, pass bare på at du gjør det riktig. så det er 4 pinner hva skal imputen være? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Heter rundstift hylse hvis jeg ikke husker feil(single pole power connector female). De kommer i flere diametere dog , så man må matche de med kretskortet sine rundstifter. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du kan sikkert også finne fram wirevrap verktøyet ditt og trykke lederen fast i pinnen for deretter å lodde. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for svar alle sammen! Hadde en mistanke det skulle brukes en rundstifthylse, men de minste jeg fant hos Elfa var 2mm, og disse pinnene er ca 1.5 mm (har ikke målt helt nøyaktig så det kan hende jeg tar feil) Wire wrap verktøy har jeg ikke kjennskap til, men et googlesøk forklarte det greit Får se hva jeg finner på. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Husker de fra gammle dager ... og har vel noen hjemme . Se de har dem på Conrad.de -> "Steckschuhe" og på Conrad.se -> Cabel lugs begge har best.-nr. 526290 - 62 Om man ikke hadde de, loddet man kabeln rund stiften. Bare vær opp at stiften blir varm og løsner fra printplata - men det går. Lag en løkke rund tråden og lodd på. Selvfølgelig kan du lodde ut stiften og lodde kabel rett på, er kanskje den beste/sikkerste løsningen mht. kortsluttninger. TBA810 ... så dette er en 7W audioforsterker Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Får se hva jeg finner på. Sukkerbiter kan brukes, bare finn noen med passe stort hull.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå