RogueAlien Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hei det har seg slik at jeg nylig byttet fra Windows XP Pro 32bit SP3 til Windows Vista 32bit SP1 og bort sett fra problemene jeg skal nevne så har det fungert fint. Problemet er at jeg ikke får installert spill på pc etter at jeg skiftet til Vista. Dette gjelder da originale DVD-rom spill som Crysis og BioShock. Når jeg feks skal installere Crysis så installerer den en stund også kommer det opp en feilmelding om at en fil er korrupt og ikke kan brukes. Error meldingen: "Error 1335. The cabinet file 'Alloth~1.cab' required for this installation is corrupt and cannot be used. This could indicate a network error, an error reading from the cd-rom or a problem with the package." Det kommer også opp tre valg: Abort, Retry eller Ignore. Hvis jeg prøver Ignore så kommer denne meldingen: "Error 2350. FDI Server Error" Jeg har søkt på google etter svar på dette problemet men har ikke funnet noe som virker enda. Jeg har prøvd diverse ting uten å lykkes deriblandt: 1. Jeg prøvde å flashe DVD-brenneren med forskjellige originale flashversjoner. Ingenting. 2. Jeg prøvde å lage en image fil av spilldisken med MagicISO og så mounte den med MagicDisc. Imagefilen ble korrupt. 3. Jeg prøvde å kopiere hele innholdet på DVD-romen over på hardisken og så installere derfra men da fikk jeg samme errormeldinger som før. Det virker ganske sannsynlig at det er DVD-brenneren eller Vista som er problemet her. For jeg har installert et annet spill som jeg hadde liggende som ISO på maskinen fra før jeg byttet til Vista og det spillet virker uten feil. Og jeg hadde heller ingen slike problemer med denne DVD-brenneren før jeg byttet til Vista. Er det noen som kan hjelpe? EDIT: Jeg må legge til at kabinettfilen som den sier er korrupt er ofte en forskjellig en fra hver gang. På Crysis så er det noen ganger Sound~1.cab mens andre ganger noe annet. EDIT2: Jeg legger også til at spilldiskene er godt behandlet og er gode som nye. Ingen riper, hakk eller fett. EDIT3: DVD-brenneren er en NEC DVD_RW ND-3550A Endret 11. oktober 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Søkte litt mer i google etter svar på denne gåten og jeg fant noe i en tråd som ikke akkurat gjør meg optimistisk: NEC ND-3550A apparently doesn't officially support Vista OS. A 1-page promo-overview I got said this: "...supports Windows 98SE, 2000, Me and XP and 2003 server. Windows NT 4.0 is also supported if the video editing function is not required...." One would think Vista would be a no-brainer, but there may be some unusual limitations/interactions applicable for this drive. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ga opp å fikse problemene i Vista så jeg reinstallerte Windows XP SP3 i stedet. Da har jeg i hvertfall ingen problemer. Men det er litt synd at jeg ikke fikk testa DirectX10 i spilla mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå